Les tempestes seques deixen una trentena de conats d’incendi a la Comunitat Valenciana
A les comarques del nord, l’Aemet ha activat l’avís taronja a l’interior i el groc al litoral per tronades amb fortes ratxes de vent i granís
Les tempestes registrades dilluns, acompanyades d’aparat elèctric i fortes ratxes de vent, van deixar al voltant d’una trentena de conats d’incendi a les províncies de Castelló i València. Este dimarts, el Centre de Coordinació d’Emergències manté el risc extrem d’incendis forestals en tot el territori, amb risc de tempestes seques. Al nord Castelló, l’Aemet ha activat, a partir de les 14:00 h, l’avís taronja a l’interior i el groc al litoral per tronades que poden anar acompanyades de fortes ratxes de vent i granís.
Segons l’última actualització del Consorci Provincial de Bombers de Castelló de les 8:00 h, dels quinze incendis que es van registrar anit, els efectius encara treballen en un foc que afecta la zona del paratge de l'Espí entre Tales i Artana (Plana Baixa), amb una evolució positiva. A hores d'ara, els mitjans aeris intenten sufocar-lo, ja que no s’hi pot accedir per via terrestre. A més, un llamp ha provocat un nou incendi a Fuentes de Ayódar esta matinada.
Anit, els bombers van intervindre en conats d’incendi a Pina de Montalgrao (Alt Palància), Morella (Ports), o Atzeneta del Maestrat (Alt Maestrat). A la província de València, també a Jarafuel, Quesa, Millares, Cortes de Pallás i Simat de la Valldigna han tingut episodis similars, però la ràpida intervenció dels mitjans va controlar ràpidament els focs.
Emergències i el Consorci de Bombers de Castelló advertixen de la possibilitat de nous incendis provocats per llamps en zones amb poca precipitació, però també de la probabilitat de tempestes acompanyades de graníssol i ratxes fortes amb acumulats de pluja de 40 l/m², especialment esta vesprada i a l'interior nord.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Quan l’artista planta la comissió i no el monument
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Vota per la millor falla infantil d’À Punt – Falles 2026
Més vist
-
17.03.2026 | Ofrena | 15:30 - 16:00
-
17.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia del Mediterráneo
-
16.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Tamarit
-
16.03.2026 | Programa especial Premis Falles 2026
-
Especial Falles: Prèvia de la mascletà del 17 de març
-
16.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà