Directes
Ara en la televisió
A LA SACA

Les tempestes deixen una forta granissolada a la Costera i la Safor i registres de 30 l/m² en pocs minuts

Esclafits humits han tombat arbres i murs a Xàtiva i Moixent; a la província de Castelló, han caigut vora 40 l/m² a les coves de Vinromà i a Rossell, sense cap incident

Esclafit humit / À Punt NTC

Diversos municipis de la Costera, la Safor i del nord de Castelló s'han vist afectats este diumenge a la vesprada per pluges intenses, amb acumulats de fins a 40 l/m² en pocs minuts i ratxes de vent, que han arribat als 100 km/h. Precisament, el fort vent ha arribat a tombar arbres a Xàtiva i a Moixent (Costera).

Els registres de precipitació més alts s'han anotat a la província de Castelló. A Rossell han caigut 41 l/m², a les coves de Vinromà, 37,8 l/m² i a Peníscola i Benicarló, 38 l/m². Almenys durant la vesprada, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló no ha notificat servicis relacionats amb les pluges en les últimes hores.

En alguns punts, com a la Safor, la Costera i la Marina Alta, les tempestes han anat acompanyades de graníssol i han activat esclafits humits.

A Xàtiva, el fort vent ha tombat un arbre de gran altura al carrer Camí de Dos Molins. Els bombers del Consorci Provincial de Bombers de València han rebut l'avís a les 17:16 hores i hi han mobilitzat dos dotacions de Xàtiva.

A Moixent (Costera), on han caigut pedregada i 35,2 l/m² segons l'Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), la tempesta i el fort vent han derrocat un mur. També a Vallada s’han viscut moments de forta inestabilitat, on han caigut 34,6 l/m²; a Aielo de Malferit (Vall d'Albaida) han caigut 28,5 l/m² en pocs minuts i l'aigua ha inundat carrers i ha arrossegat mobiliari urbà.

Mur derrocat a Moixent / À Punt NTC
Arbre tombat a Moixent / À Punt NTC

Segons el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat, els bombers del Consorci Provincial de València han dut a terme durant la vesprada servicis relacionats amb les tempestes en les poblacions de Moixent, Xàtiva i el Genovés. A més, l'112 ha informat que s’han registrat sis incendis per llamps: cinc a la província de València i un a la de Castelló.

El fenomen no només ha deixat pedra a municipis d'interior com Xàtiva i Moixent, sinó que també ha arribat fins a la costa: a Oliva (Safor), amb 18,4 l/m² en pocs minuts, o a Dénia (Marina Alta), amb pedres de prop de dos centímetres. De fet, a la Safor, el graníssol ha deixat imatges com la d'un camp de futbol emblanquinat a l’Alqueria de la Comtessa. També ha generat problemes de circulació a Oliva, on desenes de vehicles s’han vist obligats a parar la circulació per carretera i s'han refugiat davall dels ponts per a protegir-se de l'impacte de les pedres.

Temperatures superiors als 33 °C

Per altra banda, l'últim dia de l'estiu també ha deixat temperatures superiors als 33 °C. A Carcaixent han arribat fins als 33,3 °C i a Ontinyent als 33,1 °C, cosa que ha situat estes localitats entre els deu municipis d'Espanya amb les màximes més altes.

Segons les dades de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), Torís ha marcat 33 °C, Bicorp, 32,5 °C, Chelva, 32,3 °C i Xàtiva, 32,2 °C, totes a l'interior de la província de València, mentre que Orihuela ha arribat als 31,6 °C i Alacant als 31,5 °C.

Per a este dilluns, primer dia oficial de la tardor, la previsió és que les temperatures vagen en descens, un canvi que serà localment notable en el cas de les màximes a la província de València.

També et pot interessar