La temperatura del Mediterrani pateix una onada de calor marina i s'acosta als 30 graus
La temperatura a la costa valenciana supera els 27 graus, entre dos i tres més dels que hauria de tindre al final de juliol
Les altes temperatures d’aquest estiu han provocat una onada de calor marina. Aquest fenomen, l’inusual calfament de l'aigua del Mediterrani, fa que a les nostres costes ja s'acoste als 30 graus.
D'acord amb les boies marines de Ports de l'Estat, a València la temperatura està per damunt dels 27 graus i a Mallorca arriba als 29. Són entre dos i tres graus per damunt del que hauria de tindre la mar al final de juliol. La mitjana s'ha superat els últims quatre anys, però enguany l'aigua està més calenta que mai a darreries del mes de juliol.
La persistència de l'anticicló i de masses d'aire molt càlides sobre el Mediterrani occidental des de juny ha calfat molt la mar. De fet, els investigadors analitzen els efectes i si pot haver-hi alguna mena de relació amb la pluja de la tardor. La conclusió és que les altes temperatures de la mar són un ingredient més perquè puguen donar-se pluges torrencials, però no són l'ingredient principal i alguns anys amb la mar molt calenta no hi ha hagut aquestes pluges.
Els pròxims dies la temperatura de la mar canviarà poc. Si tinguérem vent de ponent, que al litoral mediterrani arriba càlid i sec, baixaria la temperatura de la mar. El vent espentaria la capa d'aigua més superficial i més calenta mar endins i afloraria l'aigua més fresca del fons marí.
Més llegit
-
Així pots saber si l’ombra taparà el Sol al lloc on veges l’eclipsi
-
Estes són les zones on els núvols amenacen la visibilitat de l'eclipsi
-
De Peníscola a Macastre: els nou punts oficials per a vore l’eclipsi de Sol a la Comunitat Valenciana
-
Mor una turista britànica de 66 anys en un accident de vol nàutic a Benidorm
-
La Comunitat Valenciana mira al cel: fascinació i curiositat per l'eclipsi solar més esperat del segle
-
Dels nou segons de Cullera a l'1:39 de Peníscola: quant durarà l'eclipsi total arreu de la Comunitat Valenciana?