La temperatura de la mar a Espanya bat rècords al juliol i agost i supera els 31° en el Mediterrani
El valor més alt es va registrar a Balears el 24 d’agost: 31,21 °C a la boia de Dragonera
La temperatura de l'aigua de la mar va batre al juliol i agost nombrosos rècords de temperatures i va superar els 31° al Mediterrani, on va arribar als 31,21 °C a Dragonera (Balears) i els 23,25 °C al cap de Peñas (Astúries). Són temperatures que mai s’havien assolit, segons la informació recollida per la xarxa de boies de Ports de l'Estat.
Ports de l'Estat, que depén del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Minetad), fa el seguiment de la temperatura i altres variables de la mar amb la seua xarxa de 29 boies, 41 mareògrafs, 24 sensors meteorològics i 4 radars d'alta freqüència.
Els resultats del monitoratge revelen que la temperatura de l'aigua de la mar al Mediterrani va superar els 31 °C i va marcar diversos rècords històrics, i la boia de Melilla va marcar un rècord absolut de la xarxa costanera de boies, amb 30,6 °C el 19 de juliol, mentre que a la costa cantàbrica i gallega també es van registrar màxims: 23,25 °C al cap de Peñas o 22,9 °C a Villano-Sisargas.
Però la temperatura màxima de l'aigua del mar al juliol i agost es va registrar a la boia de Dragonera el 24 d'agost a les 15:00 hores, quan va marcar 31,21 °C, el segon valor més alt, pròxim al rècord absolut de la xarxa exterior: els 31,36 °C registrats l'agost de 2022.
De la xarxa exterior de boies, és a dir, les boies d'aigües profundes, cinc han marcat rècords individuals. Al Mediterrani, la boia de cap Begur va mesurar 29,12 °C el 20 d'agost a les 15:00 hores i la del cap de Gata va mesurar 28,5 °C el 26 d'agost a les 18:00 hores.
A la costa cantàbrica i la gallega tampoc es van deslliurar de l'augment de la temperatura de la mar. Es van registrar 23,25 °C el 24 d'agost al cap de Peñas a les 17:00 hores, mentre que Villano-Sisargas va registrar 22,9 °C en dues ocasions a l'agost (en els dies 20 i 23) i cap Silleiro, 21,08 °C el 23 d'agost a les 22:00 hores.
Melilla i Barcelona, rècord de la xarxa costanera
Entre la xarxa costanera, que és la més pròxima a ports i platges, s'ha registrat un nou rècord absolut. Va ser a la boia de Melilla, que compta amb sensor de temperatura des de l'any 2010, i va registrar 30;6 °C el 19 de juliol a les 17:00 hores. És la major dada registrada per aquesta xarxa en conjunt. Igualment, la boia de Barcelona, operativa des de 2004 dins d'aquesta xarxa costanera, va registrar el seu màxim històric, 30,5 °C el 21 d'agost a les 15:00 hores.
Més llegit
-
La Unió Europea prohibix l'ús dels esmalts amb dos components tòxics a partir de l'1 de setembre
-
Les Corts ratifiquen per unanimitat el préstec pel retard del FLA, però constaten el desacord per la condonació del deute
-
Paterna es prepara per a la “millor Cordà del món” amb 353 tiradors i 70.000 coets
-
Rescaten un jove valencià que va caure per un terraplé de 30 metres al Pirineu aragonés
-
Detenen a Alginet dos homes amb 377 quilos d’haixix en un vehicle de gran cilindrada
-
Un home patix una lesió medul·lar després de bolcar el caiac al Poble Nou de Benitatxell
Més vist
Més escoltat
-
31.08.2025 | Fem banda
-
ContrÀpunt, de dilluns a divendres a la nit
-
1 de setembre - Primer arxiu policial d’empremtes dactilars (1891)
-
01.09.2025 | Les notícies del migdia
-
31 d’agost - Lady Diana Spencer mor en un accident de cotxe a París (1997)
-
01.09.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | El Concurs Internacional de Paella Valenciana