Directes
Ara en la televisió
L'ALQUERIA BLANCA
Ara en la ràdio
TERRITORI SONOR (reemissió)

El telèfon gratuït contra el suïcidi serà el 024

L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda és proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, idees o risc de conducta suïcida

Les telefonades al número seran gratuïtes

La Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals ha atribuït el número curt gratuït 024 al servei de línia d'ajuda a les persones amb el risc de conducta suïcida. L'objectiu d'aquesta línia d'ajuda és proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, idees o risc de conducta suïcida, segons ha publicat el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Es tracta d'una línia d'abast nacional, anònima, gratuïta, confidencial i accessible que oferirà atenció i suport per mitjà de personal especialitzat de perfils multidisciplinaris i experts en la gestió d'aquestes situacions, sobre els diferents aspectes que puguen contribuir a previndre o impedir les conductes susceptibles de derivar en riscos per a la vida o la integritat física de les persones.

Així mateix, es facilitarà a les persones la informació necessària perquè puguen accedir als serveis sanitaris especialitzats més adequats a la seua situació personal.

L'entitat prestatària serà la Direcció General de Salut Pública. El Ministeri de Sanitat podrà, a més, col·laborar amb unitats especialitzades a les comunitats autònomes, així com amb recursos d'emergències que poguera ser necessari mobilitzar.

Les telefonades al número atribuït seran gratuïtes, no generaran facturació en origen per a l'usuari i seran tractades pels operadors del servei telefònic disponible al públic, a l'efecte de preus, com telefonades de cobrament a destinació automàtic.

La prestació estarà oberta a tots els ciutadans sense necessitat de registre previ. Durant les telefonades estaran prohibides publicitat, entreteniment, comercialització, venda i ús de la trucada per a la venda futura de serveis comercials.

Així mateix, tindrà caràcter permanent, no podent prestar-se de manera temporal, per exemple, durant determinades campanyes. I si el servei no estiguera disponible les 24 hores de tots els dies de l'any, es garantirà l'existència d'informació pública fàcilment accessible sobre la disponibilitat de l'atenció telefònica i que, durant els períodes d'indisponibilitat, s'atenga les telefonades amb informació sobre el dia i l'hora en què tornarà a estar disponible.

Igualment, en la prestació es vetlarà perquè els usuaris amb discapacitat auditiva o de la parla disposen de les facilitats que permeten la seua adequada atenció, tenint en compte les seues necessitats específiques.

L'entitat prestatària haurà de designar ara a l'operador del servei telefònic disponible al públic que s'encarregarà d'acabar les telefonades dirigides al número 024, així com la data d'inici i la ubicació geogràfica dels centres d'atenció a telefonades.

Salut mental