Els taxistes valencians convoquen una aturada que esperen que siga històrica: "Ens volen precaris perquè fem més hores"
El sector exigeix menys vehicles en circulació en mesos de baixa demanda, una pujada de tarifes del 10% i més control a les VTC
Representants de la Federació Sindical del Taxi i de l'Associació Gremial de l'Auto Taxi de la província de València esperen que la protesta que han convocat aquest dijous davant la Conselleria de Transports siga "històrica" i deixe patents les seues tres reivindicacions. Demanen reduir l'oferta en els mesos de baixa demanda com novembre, pujar les tarifes com a mínim un 10% en 2023 i actuar sobre el "servei paral·lel" de les VTC (vehicles de transport amb conductor).
"Tot això afecta els taxistes de manera directa: ens volen precaris perquè fem més hores", lamenta el president de la federació sindical, Fernando del Molino. L'aturada està convocada entre les 10:30 i les 13:00 hores en la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre de València, amb la previsió que s'hi desplacen uns 2.000 vehicles i que el seguiment de l'aturada fregue el 100%.
Segons les entitats, "la gota que ha vessat el got" ha sigut la resolució que va publicar divendres passat la Generalitat, amb la qual al novembre, "en un dels pitjors mesos per al sector, ha decidit traure al carrer més taxis dient que la situació de pandèmia ja ha acabat".
És una decisió "unilateral" que, adverteixen, va en contra de l'acord que van consensuar les dues entitats perquè el reforç de taxis es realitzara a partir de la segona setmana de desembre, de cara a la temporada de sopars de Nadal. Al seu parer, aquesta modificació es deu a les queixes d'usuaris en els últims mesos o en horari nocturn.
En qualsevol cas, asseguren que la protesta es deu al conjunt de la política del govern valencià, que "està portant al taxi a perdre poder adquisitiu de manera contínua. Sempre prenen les decisions tard i malament", denuncia el representant de la federació sindical, mentre el de la gremial destaca la rellevància d'aquesta protesta conjunta de "dues associacions antagòniques".
Més llegit
-
S'eleven a 164 els morts i a 971 els ferits pels dos forts terratrémols de Veneçuela
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Una discussió veïnal en una urbanització de Dénia acaba amb un home mort
-
El Ministeri d'Educació abaixarà les ràtios en l'etapa 0-3: màxim de quatre menors d'un any per educador
-
El València Basket, campió de la Lliga ACB per segona vegada
-
Ábalos denuncia des de la presó que ha sigut víctima d'un juí “polític”