Directes
Ara en la televisió
CONNEXIÓ CV

Talls de trànsit a València i Alacant per les tractorades convocades pel camp

La marxa agrària ix a les 10:00 hores de la seu de la CHX a l'avinguda de Blasco Ibáñez i acaba a la delegació del govern

Els tractors entren per l'accés nord de València des de Meliana, este dimarts / À Punt NTC

El camp valencià protesta massivament este dijous sumant-se a una tractorada convocada simultàniament en més de trenta punts de tot Espanya per les conseqüències que tindrà sobre el sector l'acord de la Unió Europea amb el bloc comercial del Mercosur i les futures retallades de la política agrària comuna (PAC). Ací la convocatòria més multitudinària serà a València, però altres ciutats com Alacant també acolliran mobilitzacions per a unir-se al superdijous de manifestació agrària que recorre el país.

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana —AVA-Asaja, La Unió Llauradora i Ramadera, CCPV-COAG i UPA-PV—, amb el suport de Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, criden el sector a manifestar-se a València. La marxa comença a les 10:00 hores davant de la seu de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), a l'avinguda de Blasco Ibáñez, número 48. Allí es concentraran persones a peu i centenars de tractors, però la cita afecta el trànsit des de primera hora del matí, quan han començat a eixir els vehicles que arriben a la capital des de diverses poblacions veïnes.

Recorregut de la tractorada a València / À Punt NTC

Els que entren per la zona sud han eixit a les 07:00 hores des de Cullera i, després de passar per Sueca, Sollana, el Romaní, Silla i Sedaví, entren a València per la rotonda dels Hams al voltant de les 09:00 hores. Els de la zona nord han partit de Meliana a les 07:30 hores i, passant per Almàssera i Tavernes Blanques, accedixen al Cap i Casal per l'avinguda dels Germans Machado cap a la rotonda d'Alfauir (08:30 hores). Tots confluiran al voltant de les 10:00 a les portes de la CHX per a reivindicar una solució justa i digna als agricultors les parcel·les dels quals van quedar arrasades per la dana. Allí els dirigents de totes les organitzacions faran un breu parlament als assistents i atendran els mitjans de comunicació.

Després començarà una marxa de tractors i persones a peu, el recorregut de la qual discorrerà per la vora del riu cap a Nuevo Centro, on travessa el pont per a passar a l'altra banda i es dirigirà cap al carrer de les Blanqueries i les Torres de Serrans. Allí té lloc un acte simbòlic en el qual un agricultor llegirà un discurs per a recrear la figura del Palleter que declara la guerra a la Comissió Europea. La protesta conclou a les portes de la delegació del govern, a la plaça del Temple, on els dirigents de totes les organitzacions agràries faran discursos finals.

A Alacant també hi haurà algunes complicacions de mobilitat per la tractorada prevista a les 11:30, que recorrerà alguns carrers de la ciutat. L'Ajuntament ha informat que hi haurà talls puntuals de trànsit a la franja litoral i a la zona del centre. Per això, aconsella als conductors particulars usar vies alternatives i les circumval·lacions. S'espera una afluència d'uns 120 tractors, que es congregaran a l'avinguda d'Aguilera. La protesta continuarà per l'avinguda de l'Estació, la plaça dels Estels, les avingudes de Federico Soto, del Doctor Gadea i de Maisonnave, torna a la plaça dels Estels, va per l'avinguda d'Òscar Esplà, el carrer del Comte de Vallellano i la plaça de la Porta de la Mar, torna per Comte de Vallellano i l'avinguda de Loring, per a acabar a la plaça de l'Arquitecte Miguel López, davant de Casa Mediterrani (cap a les 13:00 hores), han informat fonts municipals a través d'un comunicat.

Les reivindicacions de les organitzacions professionals agràries i cooperatives valencianes són molt àmplies, però destaquen entre altres l'oposició als acords comercials de la UE signats sense reciprocitat, com el tractat amb el Mercosur, les retallades de la PAC per al període 2028-2034 —que, segons denuncien, serà de vora el 22%—, l'excés de burocràcia i les polítiques que amenacen el futur del camp i de l'alimentació europea.

També et pot interessar