El servei d'alta velocitat entre València i Madrid estarà sense servei almenys quatre dies
Óscar Puente: “Quan tinguem un diagnòstic definitiu sobre els terminis necessaris per a recompondre la línia, ho farem públic”
La circulació en la línia d'alta velocitat que uneix València i Madrid continuarà suspesa, almenys, durant els pròxims quatre dies —fins al diumenge 3 de novembre inclusivament— a conseqüència dels efectes produïts pel temporal de pluges que ha afectat en les últimes hores a la Comunitat Valenciana.
El ministre de Transport, Óscar Puente, ha explicat en un comunicat en la xarxa social X que “els danys a l'alta velocitat entre Madrid i València són importants. Reprendre el servei en els pròxims quatre dies no sembla possible. Quan tinguem un diagnòstic definitiu sobre els terminis necessaris per a recompondre la línia ho farem públic”.
Adif continua treballant en la supervisió de la infraestructura ferroviària, però la reparació dependrà de l'evolució de la situació d'emergència generada a les comarques centrals per la DANA i sempre a les ordes i seguint les indicacions dels Cossos i Forces de Seguretat de l'Estat i els serveis d'emergències.
La circulació pel corredor mediterrani es manté suspesa de manera que els trens entre València i Barcelona segueixen, de moment, sense operar. Tampoc el nucli de Rodalia de València reprendrà la seua operativa habitual de moment. Alguns d'estos serveis es podrien recuperar en les pròximes hores en funció de l'evolució meteorològica i de l'estat de la infraestructura ferroviària. En el cas de Metrovalència, ha advertit a través d’un comunicat de la xarxa social X que demà tampoc recuperarà el servei.
Adif, en coordinació amb Renfe, obrirà —si fora necessari— de nou esta nit les estacions de València Joaquín Sorolla, València Nord, Madrid Chamartín Clara Campoamor i Madrid Atocha per a atendre les persones que ho pogueren necessitar. Adif comunicarà l'evolució dels serveis ferroviaris a través dels canals oficials.
La suspensió afecta ja 24.000 passatgers
Renfe calcula que la suspensió dels trens AVE i llarga distància afecta 11.410 viatgers este dimecres; si se sumen els 2.722 d'ahir, la xifra en l'operador públic ascendeix a 14.130 persones. Per la seua part, fonts de l’operador Iryo calculen que 5.737 persones s'han vist afectades pel tall de la circulació de vint trens que han deixat de circular estos dos dies. Respecte a Ouigo, amb menys freqüències, parlaríem de 4.000 viatgers en els deu serveis que connecten Madrid amb València.
Per part seua, Renfe ha informat que, a causa de la suspensió, els viatgers poden anul·lar el seu bitllet sense despeses pel mateix mitjà on l’hagen adquirit.
Més llegit
-
Una forta tempesta descarrega quasi 100 litres a la rodalia de València
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
L’aeroport de València torna a funcionar, mentre que Rodalia i Metrovalència recuperen el servici progressivament
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit
-
L’Aemet eleva l’avís a taronja per a dijous en el litoral d'Alacant i del sud València per intensitats de 60 l/m² en una hora