La Séquia Reial del Xúquer denuncia la paralització de la modernització dels regadius
La decisió del a Conselleria d'Agricultura impedirà l'arribada de més cabal i de major qualitat a l'Albufera, segons la institució.
La Séquia Reial del Xúquer ha enviat un escrit als seus més de 25.000 associats en el qual informa de la paralització per part de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, de les obres de modernització dels regadius històrics del Xúquer.
Aquestes obres, que han de passar de reg a manta a degoteig, són clau, asseguren, per a permetre l'estalvi d'aigua i tenen com a efecte més important l'aportació de més cabal i, sobretot, de major qualitat, per al sosteniment i la millora del parc natural de l'Albufera.
La junta de govern de la Séquia Reial del Xúquer, una de les institucions més antigues de regadiu i amb més de 750 anys d'història, considera que la decisió de la Conselleria, inclosa en les seues al·legacions a l'esquema previ del Pla Hidrològic del Xúquer, suposa un “gravíssim incompliment” per part de la Generalitat dels acords signats.
Segons el president de la Séquia Reial, Antonio Costa, les obres de modernització dels regadius “estan declarades d'interés general i es recullen en tots els plans hidrològics amb la màxima prioritat i urgència, encara que mai s'han complit els terminis compromesos”. Per a Costa, a més, “la modernització del regadiu és la millor garantia de recuperació de l’Albufera”.
La paralització de les obres afecta municipis de les comarques de la Ribera i l'Horta, concretament els sectors que es troben a Algemesí, Albalat de la Ribera, Alginet, Benifaió, Almussafes, Sollana, Silla, Alcàsser, Beniparrell i Albal.
Més llegit
-
Sanció de 650.000 euros a la VIU per obligar l'alumnat a identificar-se amb reconeixement facial en els exàmens
-
Catalá anuncia que se sancionarà a Compromís per "embrutar la ciutat" amb la seua nova campanya sobre transport
-
Dos dones ferides al centre de València en caure'ls un arbre pel vent
-
Més avisos taronja per vent a la vista
-
CCOO alerta que l'oferta privada d'FP en la Comunitat Valenciana augmenta fins a fregar el 35%
-
Presó sense fiança per a l'home acusat de matar el veí d'un tir a Catarroja
Més vist
Més escoltat
-
10.02.2026 | L’evolució del sentit del gust i el plaer gastronòmic amb Juli Peretó
-
11.02.2026 | 90 minuts
-
10.02.2026 | ‘L’espurna de la ciència’: dones que transformen la investigació
-
11.02.2026 | Referents femenins en la ciència i la tecnologia
-
10.02.2026 | Cadena de valor | El lloguer ja s’emporta el 38% dels ingressos familiars a la Comunitat Valenciana
-
11.02.2026 | Amunt i avall | Quarta Part