La Séquia Reial del Xúquer denuncia la paralització de la modernització dels regadius
La decisió del a Conselleria d'Agricultura impedirà l'arribada de més cabal i de major qualitat a l'Albufera, segons la institució.
La Séquia Reial del Xúquer ha enviat un escrit als seus més de 25.000 associats en el qual informa de la paralització per part de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, de les obres de modernització dels regadius històrics del Xúquer.
Aquestes obres, que han de passar de reg a manta a degoteig, són clau, asseguren, per a permetre l'estalvi d'aigua i tenen com a efecte més important l'aportació de més cabal i, sobretot, de major qualitat, per al sosteniment i la millora del parc natural de l'Albufera.
La junta de govern de la Séquia Reial del Xúquer, una de les institucions més antigues de regadiu i amb més de 750 anys d'història, considera que la decisió de la Conselleria, inclosa en les seues al·legacions a l'esquema previ del Pla Hidrològic del Xúquer, suposa un “gravíssim incompliment” per part de la Generalitat dels acords signats.
Segons el president de la Séquia Reial, Antonio Costa, les obres de modernització dels regadius “estan declarades d'interés general i es recullen en tots els plans hidrològics amb la màxima prioritat i urgència, encara que mai s'han complit els terminis compromesos”. Per a Costa, a més, “la modernització del regadiu és la millor garantia de recuperació de l’Albufera”.
La paralització de les obres afecta municipis de les comarques de la Ribera i l'Horta, concretament els sectors que es troben a Algemesí, Albalat de la Ribera, Alginet, Benifaió, Almussafes, Sollana, Silla, Alcàsser, Beniparrell i Albal.
Més llegit
-
Mor una dona de 54 anys a la piscina municipal de Mislata
-
Desmantellen una trama piramidal que operava des de Silla i va estafar més d’un milió d’euros a través d’un club fals d’inversors
-
L'Audiència Nacional imputa l'exparella d'Ábalos, Jessica Rodríguez, en el cas Koldo
-
Un home mor a l'interior d'un cotxe als voltants de la factoria PowerCo a Sagunt
-
Els banyistes es troben amb un escaló de metre i mig vora mar a la platja de Motilla, a Sueca
-
El Sindicat d'Estudiants de València denuncia l'assalt de la seua seu pel regidor de Vox Juanma Badenas