La Cova Santa d'Altura se salva del foc
Patrona de la Diòcesi Sogorb-Castelló, la Cova Santa és un punt de pelegrinatge de fins a setze pobles de l'Alt Palància i els Serrans
A dotze quilòmetres del poble d'Altura, el santuari de la Cova Santa s'obri camí enmig de la natura. Les últimes hores, bombers i efectius de l'UME custodien aquest indret tan important per al poble, per a evitar que siga engolit per les flames de l'incendi forestal de Begís. De moment, els voltants de la cova han quedat devastats pel foc, com es veu a les imatges.
L'alcaldessa d'Altura, Rocío Ibáñez, ha explicat que el treball dels bombers durant la nit ha impedit l'entrada dins de la Cova Santa, situació que ha millorat gràcies a la intervenció dels mitjans aeris amb les primeres llums. "Tot i que s'ha complicat, ara la situació és de relativa calma", ha reconegut Ibáñez. Cada vegada hi ha més mitjans sobrevolant la zona per a tractar d'apagar-lo. "Sentir els avions genera alarma", ha reconegut una de les veïnes a À Punt Notícies.
La lluita per defendre la Cova Santa del foc ha mostrat de nou la virulència d'aquest incendi forestal. "Les flames continuen aguaitant el santuari", ha lamentat l'alcaldessa. Mentrestant, alturans i alturanes miren des de fa hores amb preocupació el foc.
Senya d'identitat, poble i història: el valor de la Cova Santa
Per a molts d'ells la cova és senyal d'identitat, de poble i d'història. Patrona de la Diòcesi Sogorb-Castelló, la Cova Santa és, a més d'un indret envoltat per la natura, un punt de pelegrinatge de fins a setze pobles de l'Alt Palància i els Serrans. "Té un gran valor ecològic, etnològic i cultural", ha assenyalat l'alcaldessa. Tant és així, "que fins i tot els ateus manifesten sentiments per aquesta cova", ha afirmat un dels veïns.
Per això, tot esforç paga la pena perquè se'n vaja el foc i els únics visitants del paratge continuen sent, com des del segle XVI, els pelegrins.
Més llegit
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Vols cancel·lats i retardats als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert