El sector del calcer reivindica un conveni laboral digne
Els sindicats denuncien el bloqueig de la negociació col·lectiva i demanen una millora en les condicions salarials
Més d'un miler de treballadors i treballadores del sector del calçat s'han concentrat aquest dijous en tres localitats clau d’aquesta activitat a Espanya: Elx (al Baix Vinalopó), Arnedo (a La Rioja) i Fuensalida (a Toledo), per a exigir un conveni laboral digne i denunciar el bloqueig de la negociació col·lectiva amb la patronal.
Segons han denunciat els portaveus sindicals de CCOO i la UGT, organitzadors de la convocatòria, aquest sector té els sous més baixos de tota la indústria espanyola, entre 14.000 i 17.000 euros anuals, una quantitat molt per davall de la que consideren adequada per a l’exigència física que comporta el seu treball. A més, les jornades són de 1.788 hores a l’any, també la més alta dels 31 convenis estatals existents.
L'última reunió va ser al juny i va acabar amb distàncies insalvables entre les posicions de la patronal i les reivindicacions socials. "Les patronals es neguen a pujar els sous. Estem demanant un 4% enguany, amb l'IPC pels núvols; i es neguen a passar del 2,5%. Demanem un 11,5% en quatre anys, i no volen ni arribar al 10%", ha explicat María Jesús Fernández, secretària general de COO Indústria a Toledo, un dels municipis mobilitzats.
El calcer ocupa unes 25.000 persones a Espanya, el 18% d'elles a Castella-la Manxa, repartides entre Fuensalida-Portillo i Almansa. Precisament en aquesta última es van concentrar mil persones al juliol per a instar la patronal del calcer a atendre les seues peticions. Ara, prop d’un centenar de treballadors d’aquest municipi s’han traslladat a Elx per sumar-se a la convocatòria.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
El PSOE investiga dos denúncies per assetjament sexual i laboral contra el número dos a la província de València
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La jutgessa de la dana cita a declarar Alberto Núñez Feijóo com a testimoni
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo