Sanitat vacunarà al juliol vora 5.000 persones sense llar
Aquesta població podrà rebre la dosi de Janssen en menjadors socials, centres d'immigració o magatzems agrícoles
La Conselleria de Sanitat Universal està duent a terme el procés de vacunació de vora 5.000 persones sense llar. Un procés que va començar el 6 de juliol i s'allargarà durant tot el mes i que s'està desenvolupant de manera coordinada amb diverses ONG en 28 punts de vacunació, existents o habilitats ex professo en espais coneguts per la població a qui van dirigides les dosis.
Segons ha apuntant el departament en un comunicat, l'estratègia respon a les singularitats del col·lectiu, amb difícil accés al sistema sanitari i amb persones que en alguns casos no estan donades d'alta en el Sistema d'Informació Poblacional (SIP). A més, no solen tindre número de telèfon per a localitzar-les i solen desplaçar-se de forma continuada, per la qual cosa pot ser difícil contactar amb elles per a immunitzar-les.
Les dificultats de localització justifiquen que la Comunitat Valenciana, en sintonia amb el que estableix l'Estratègia Nacional de Vacunació, estiga vacunant aquest col·lectiu amb Janssen, que només requereix una dosi.
D’acord amb les dades facilitades per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, són persones que no tenen llar, viuen en habitatges precaris o es troben en una situació d'extrema vulnerabilitat, en assentaments o centres residencials (llars o albergs).
S'han aprofitat punts de vacunació ja existents, però també s'han habilitat altres espais pròxims, com menjadors socials, centres d'ajuda a la immigració o magatzems agrícoles, distribuïts en 30 localitats valencianes.
Més llegit
-
Sánchez enfronta la crisi al PSOE per la corrupció "amb el cor tocat" mentre Francisco Salazar s'aparta de la cúpula per denúncies d'assetjament
-
Catalá, Barcala, Fabra i Pérez Llorca, elegits vocals del Comité Executiu Nacional del PP
-
Mercavalència recupera la III Entrada de la Clòtxina al Mercat del Cabanyal
-
Mor ofegat un home de 77 anys quan es banyava en una platja de Cullera
-
Retencions en carreteres de València i Alacant este dissabte per accidents menors
-
Fanzara es convertix en un llenç a l'aire lliure amb el MIAU, el Museu Inacabat d'Art Urbà