Sanitat estudia administrar una segona dosi de Pfizer o Moderna a la població vacunada amb Janssen
La comissió de salut pública abordarà la proposta de la ponència de vacunes
La ponència de vacunes, integrada per experts, proposarà a la comissió de salut pública que s'inocule una dosi de reforç de Pfizer o Moderna als quasi dos milions de persones que van rebre la de Janssen.
Aquesta dosi de reforç és una possibilitat que els experts en vacunes contemplaven des de feia temps, ja que el laboratori mateix, en el moment en què va aplicar la seua única vacuna, va posar en marxa un assaig clínic per a la segona dosi, pel que suposa de millora en l'eficàcia.
Una vegada traslladada a la comissió de salut pública, la proposta haurà de ser aprovada en el Consell Interterritorial del Sistema de Salut Pública (CISNS), integrat pel Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes.
D'aquesta manera, els 1,9 milions de persones a les quals els han administrat una vacuna de Janssen rebran una segona dosi de reforç amb les vacunes de Pfizer i Moderna, totes dues d'ARN missatger.
Recentment, el Consell Interterritorial de Salut va aprovar una dosi de record amb Pfizer i Moderna a persones majors de 70 anys i col·lectius d'alt risc per baixa immunitat, i a aquelles que reben tractament amb fàrmacs immunodepressors.
També s'han administrat dosis de reforç a persones residents en centres de majors.
Més llegit
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
El 80% del professorat aposta per mantindre la vaga mentre que Educació i sindicats tornen a negociar este diumenge
-
Detenen un home a Torrent per presumptament maltractar i amenaçar la parella embarassada
-
Mor una dona de 76 anys després de quedar atrapada amb la cadira de rodes en l'elevador del seu xalet a Xàbia
-
Tres universitats valencianes fan una crida a l'entesa per a "recuperar la normalitat en el sistema educatiu valencià"
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló