Sanitat destinarà la vacuna Novavax per a no vacunats o al·lèrgics a altres vacunes
La Comissió de Salut Pública prioritza les persones immunodeprimides per al nou tractament Evusheld contra la covid
La Comissió de Salut Pública ha ampliat aquest dimarts l'estratègia de vacunació contra la covid-19 amb la inclusió de la nova vacuna Novavax en persones amb condicions d'alt risc (arreplegades dins del Grup 7 de l'estratègia) i aquelles en tractaments amb inmunosupressors.
Així mateix, Sanitat ha recomanat inocular la vacuna Novavax per a persones que no s'han pogut vacunar o que han rebut vacunació incompleta, siga per patir al·lèrgies a algun dels components de les altres vacunes disponibles, siga per altres indicacions mèdiques.
També ha elaborat un document amb recomanacions per a seleccionar persones candidates a rebre el medicament Evusheld contra la covid. El perfil sol·licitat és el d’una persona jove de 18 anys o més, amb immunosupressió greu, que ha donat resposta a la vacunació i també aquelles que la tenen contraindicada per la seua situació personal. A més, han de tindre risc molt alt de contraure la malaltia greu després de la infecció per SARS-CoV-2.
El termini de les quarantenes es manté en set dies
Precisament estava previst que la Comissió de Salut Pública, que agrupa els directors generals de salut pública del Ministeri de Sanitat i de les comunitats autònomes, decidira aquest dimarts si s’acurten les quarantenes dels casos positius de covid, davant de la pressió d'algunes autonomies per a acurtar els terminis. Finalment, els experts han decidit mantindre en set dies l'aïllament per a persones que donen positiu en Covid-19, igual com la quarantena per als no vacunats. Això sí, queden exemptes d'aïllament aquelles persones que, malgrat ser contacte estret amb un positiu, tinguen pauta completa de vacunació.
Més llegit
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places
-
Almenys quatre accidents alentixen el trànsit en carreteres de València i Alacant
-
Nou episodi de pluges generals a la vista
-
Transports duplicarà la via de Rodalia entre València i Aldaia i construirà una nova estació a Bonaire
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
Pradas reitera el perdó a les víctimes de la dana al Congrés: "Sent no haver pogut fer més. Ho portaré amb mi tota la vida"