Sanitat descarta brots de Zika o dengue en les zones inundades per la DANA
La Conselleria no ha detectat increment de patologia significativa als municipis del Baix Segura.
Les inundacions produïdes per la gota freda al Baix Segura podrien comportar la proliferació de vectors com mosquits i rosegadors. La Conselleria de Sanitat no ha detectat cap situació d'increment de patologia significativa en aquestes zones i descarta brots de malalties com ara el Zika o el dengue, ja que no són endèmiques. No obstant això, Sanitat ha iniciat fumigacions en municipis del Baix Segura com Dolores per a evitar la reproducció de bacteris.
La retirada d'animals morts, que ja està finalitzant, disminueix també els riscs de bacteris que afecten la salut. Tanmateix, s'ha de mantindre la supervisió de les zones inundades perquè no se sembren verdures i hortalisses que es puguen contaminar. Tampoc no es recomana l'ús d'aigües de pous per a les tasques de ramaderia i alimentació fins que es coneguen els resultats de les proves analítiques de l'aigua estancada.
Més llegit
-
A les portes d’un temporal hivernal que ens portarà neu i gelades abans de Reis
-
Emergències emet un avís informatiu per pluja i neu a la Comunitat Valenciana
-
Els ajuntaments comencen a modificar i cancel·lar la programació de Reis per l’episodi de pluja i neu
-
Temporal hivernal a la vista
-
Almenys 40 persones mortes i 115 ferides, algunes en estat crític, en l'incendi a l'estació suïssa d'esquí de Crans-Montana
-
La balisa per als vehicles, l’abonament de transport únic o la pujada de les pensions: què canvia amb l’arribada del 2026?