Sanitat aprova vacunes contra la pigota dels micos
Espanya ha rebut 200 dosis, que es prioritzaran per a persones amb alt risc de gravetat
La Comissió de Salut Pública ha aprovat la vacunació contra la pigota del micos, que prioritza l'administració postexposició per a persones amb alt risc de gravetat o d'exposició al virus. De moment, Espanya té 233 casos confirmats de persones contagiades, tres dels quals a la Comunitat Valenciana.
En un comunica, el Ministeri de Sanitat ha explicat que, a causa de la limitada disponibilitat de dosis de la vacuna contra la pigota dels micos –Espanya ha rebut fins ara 200 injectables–, no es recomana en aquests moments la vacunació de preexposició, encara que podria suggerir-se més avant en funció de l'evolució del brot i de la disponibilitat de sèrums.
Aquestes dosis s’han rebut al marge del contracte de compra centralitzada al qual Espanya s'ha adherit amb altres països a través de l’Hera, l'Autoritat Europea de Preparació i Resposta davant d'Emergències Sanitàries.
Dosis de reforç contra la covid
A més, en la reunió d'aquest dijous els tècnics de Sanitat i de les comunitats autònomes han acordat l'administració d'una segona dosi de record contra la covid en la població més vulnerable, sobretot en persones internes de residències i a partir de 80 anys.
Aquesta vacuna "haurà d'establir-se en el moment més apropiat segons la situació epidemiològica", ha indicat Sanitat, que recomana continuar valorant regularment l'evolució de la covid-19 en la citada població.
Més llegit
-
El nivell de la mar ja ha pujat molt més del que estimaven els models: "Podem vore impactes devastadors"
-
L’Ajuntament de València suspén la mascletà d'este dijous per la pluja
-
La pluja i un seguit d'accidents i avaries causen retencions quilomètriques als accessos a València
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Dijous de pluja més general i amb tempestes locals
-
Un turisme cau en les vies del Tram a la Vila Joiosa i obliga a tallar la línia fins al Campello
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | ContrÀpunt