Salvador Peiró: "Si tenim un rebrot, estem en condicions de controlar-lo"
L'investigador de Fisabio comparteix el criteri de no efectuar tests massius als turistes.
Els contagis s'han doblat en un dia a Espanya, hi ha rebrots a Catalunya o al País Basc, entre altres zones, i fora de les fronteres espanyoles preocupen els focus sorgits a països que ja tenien el virus controlat: la Xina i Alemanya. Per a trobar una resposta a aquestes qüestions hem preguntat a l'investigador de Fisabio, especialista en medicina preventiva i salut pública, Salvador Peiró, que assegura que a la Comunitat Valenciana "no hem tingut cap brot destacat, però si passa, s'haurà de controlar i estem en condicions de fer-ho".
Peiró ha destacat que tindrem rebrots i conviurem amb el virus però de "l'esforç de la població dependrà que aquests rebrots no es compliquen". Preguntat en l'informatiu nit per l'entrada de turistes al territori, l'investigador ha assenyalat que "no hi ha risc zero amb mobilitat o sense" però ha remarcat que la transmissió a Espanya és molt baixa.
Segons el director del Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, Sanitat no es planteja efectuar tests massius a tots els visitants. Un criteri que Peiró comparteix perquè la probabilitat de trobar un positiu, diu, és mínima "sempre que la gent vinga de països amb transmissió baixa". "Si venen de països on està el focus de la pandèmia s'hauria de mantindre la quarantena", ha afegit.
Més llegit
-
Entre 2 °C i 4 °C menys
-
Educació vol prioritzar els autors valencians en el currículum de batxillerat i l'STEPV denuncia que s'hi deixaran fora els catalans i els balears
-
Dimarts assolellat i amb temperatures primaverals
-
Dos pintors septuagenaris d’Altea triomfen arreu del món
-
Julio Iglesias demanda Yolanda Díaz per possibles injúries arran d’unes declaracions públiques
-
Baixa el percentatge de joves que es consideren feministes, encara que vora la mitat defenen que és necessari
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
24.02.2026 | Les notícies del migdia
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura