Roben a un científic suec 10 prototips de còrnia per a trasplantament a l'AP-7 a l'altura de Cabanes
Els fets es van produir quan el científic es dirigia de Barcelona a València per a participar en les Jornades de Neurooftalmologia del Col·legi de Metges de València i va realitzar una parada en una estació de servei de Castelló
La Fundació Punt de Vista ha denunciat este dimecres que el passat 20 de juny van assaltar en l'AP-7, a l'altura de Cabanes (Plana Alta), al científic suec Mehrdad Rafat, al qual suposadament van robar 10 prototips de còrnia per a trasplantament valorats en més de 15.000 euros. Esta fundació sense ànim de lucre nascuda el 2019, té la missió de fomentar la investigació científica en l'àmbit de la diversitat visual, ha informat en un comunicat que Rafat és un científic i investigador suec "de primer nivell internacional" que es trobava de viatge a Espanya, convidat per diferents institucions científiques del país.
L'investigador suec, CEO de l'empresa LinkoCare Life Sciences AB, dedicada a la investigació de trasplantament de còrnia, va ser guardonat des de la Fundació Punt de Vista amb el Point of View Award, guardó d'investigació dotat amb 10.000 dòlars que premia la millor investigació anual en matèria de visió.
Segons Punt de Vista, els fets es van produir quan el científic es dirigia amb la família de Barcelona a València per a participar en les Jornades de Neurooftalmologia del Col·legi de Metges de València. Va realitzar una parada en una estació de servei de Castelló, concretament en l'Estació de Servei ENI, a l'AP-7, a l'altura de Cabanes. Allí, un grup de persones va punxar una roda del seu vehicle. En reprendre la circulació, la família va perdre el control del cotxe en plena autopista, encara que van poder evitar el xoc i es van detindre al voral de l'autopista i amb una roda totalment punxada. Seguidament, un segon vehicle va estacionar darrere del doctor i la seua família, del qual van baixar diverses persones que "van abordar" les víctimes, "fent-los creure que els volien ajudar". "Mentre el doctor Rafat intentava posar-se en contacte amb l'assegurança, els presumptes assaltants els van sostraure totes les maletes i van pegar a fugir", ha afegit la fundació.
A part de la documentació, diners en metàl·lic, les claus de l'habitatge a Suècia i de l'apartament de lloguer d'Espanya i del vehicle particular de Suècia, al científic suposadament li van robar 10 prototips de còrnia per a trasplantament, amb un valor superior als 15.000 euros. Punt de Vista ha subratllat que el robatori d'este material suposa "un fet d'especial gravetat, tenint en compte no sols el seu valor econòmic, sinó el seu potencial impacte social".
El director de la Fundació Punt de Vista, Gabriel Mattioli, ha explicat a Europa Press que estos prototips anaven en uns flascons que contenien còrnies transparents en sèrum i eren "el resultat de 23 anys d'investigació, la qual no s'ha perdut". "Els prototips de còrnia que Rafat ha desenvolupat suposen una oportunitat de recuperar la visió a molts pacients amb malalties que, per residir en països en vies de desenvolupament, no poden accedir als serveis mèdics necessaris per a curar les seues malalties", apunta la fundació, que ha fet una crida a les autoritats competents perquè investiguen el cas.
Rafat és un investigador en enginyeria biomèdica en l'àmbit oftalmològic de "grandíssima reputació internacional" en el camp que ha desenvolupat i patentat unes còrnies de col·lagen per a persones que pateixen de ceguesa corneal, ha destacat la Fundació Punt de Vista, que ha afegit que esta tecnologia és "extremadament nova i actualment està en procés de reconeixement per part d'agències reguladores, com l'Agència Europea de Medicaments, per a la seua administració en pacients humans". "Gràcies a este prototip de còrnia artificial sostret en el robatori, el doctor Rafat ja ha aconseguit restaurar la visió a 20 persones amb còrnies malaltes, la majoria de les quals eren cegues abans de rebre l'implant", ha conclòs Punt de Vista.
Més llegit
-
Almenys cinc detinguts i una persona ferida en les mobilitzacions per a mostrar suport al poble palestí
-
Un projecte fotogràfic deixa testimoni del que va passar el dia de la dana del 29 d'octubre
-
Tornen els avisos per pluges a les comarques de l'interior
-
Més raonament lògic i dos punts menys per faltes en les llengües cooficials: els canvis que porta la selectivitat
-
Un expert defén que les prediccions d’Aemet per a la dana foren adequades, però cal “millorar” els models
-
Carmen Prades, fallera major de València 2026: "No hem tingut temps d'assimilar que València ens ha fet un regal increïble"
Més vist
Més escoltat
-
14.10.2025 | ContrÀpunt
-
15.10.2025 | 90 minuts
-
15.10.2025 | 'Z/B Zweig/Bernanos', l'obra de teatre que explora la trobada imaginada entre els escriptors Stefan Zweig i Georges Bernanos
-
13.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Quarta Part
-
15.10.2025 | "True crime", amb Santiago Álvarez | El crim de Pedralba: justícia després del silenci
-
15.10.2025 | Amunt i avall | Quarta Part