Les reserves del Segura creixen en 6 hm³ i les del Xúquer baixen en 4 hm³
Tot i l’augment, la conca del Segura continua sent la de menor capacitat de l’estat espanyol.
Les reserves del Segura han augmentat en l’última setmana en sis hectòmetres cúbics i es troben al 28,2% de la capacitat, amb un total de 321 hm³ acumulats. La xifra es troba lluny de la mitjana dels últims deu anys, que és de 466 hm³. Tot i l’augment, aquesta reserva continua sent la de menor capacitat de l’estat espanyol.
Per contra, en la conca del Xúquer, les reserves han baixat 4 hm³ i estan al 30,4% de la capacitat, amb 1.014 hm³, mentre que la mitjana dels últims deu anys és de 1.218 hm³.
Només dues conques hidrològiques, la del Segura i la de Galícia Costa registren un escàs augment de les reserves d’aigua en els embassaments. La resta, en general, experimenta un descens d’un 0,6% respecte a la setmana passada.
Segons dades del Ministeri per a la Transició Ecològica, les escasses precipitacions dels set últims dies, després de les pluges que va deixar la DANA a setembre, han provocat un descens en la capacitat total dels embassaments.
Més llegit
-
Pérez Llorca veu amb "preocupació" una subvenció "a dit" del Botànic a la UGT el 2021
-
Sánchez espera que la situació a Ceuta estiga estabilitzada a finals d'any
-
El cap de la unitat de bombers de Buñol que mesurava el Poio: "Ens va estranyar que ens retiraren"
-
Bomba: el València Basket fitxa Nicola Mirotic
-
Acord entre el Consell i els sindicats per a implantar la jornada laboral de 35 hores setmanals en l'administració
-
Assassinen a Mèxic una estudiant espanyola de 21 anys en intercanvi acadèmic