Renfe cancel·la 161 trens per la vaga convocada pel sindicat SFF-CGT
Foment ha decretat serveis mínims que garantisquen la mobilitat de viatgers i mercaderies.
Renfe ha cancel·lat 161 trens com a conseqüència de la vaga parcial convocada pel sindicat Confederació General del Treball-Sector Federal Ferroviari (SFF-CGT) per a aquest divendres.
Del total dels 161 trens afectats, 115 pertanyen al servei de mitja distància i els 46 restants al d'alta velocitat i llarga distància.
La vaga es desenvoluparà en trams de dues hores, de les 00:00 hores a les 2:00, de les 7:00 a les 9:00 i de les 16:00 a les 18:00.
El Ministeri de Foment ha decretat serveis mínims per a la vaga que garantisquen la mobilitat de viatgers i mercaderies.
En concret, per als diversos nuclis de Rodalia, els serveis essencials s'han xifrat en un percentatge màxim del 75% de les circulacions en hora punta i un 50% del servei habitual la resta del dia. En mitja distància circularà el 64% dels trens i en alta velocitat i llarga distància, el 78%.
Renfe oferirà als viatgers afectats per les cancel·lacions la possibilitat de ser recol·locats en un altre tren en l'horari més aproximat a l'adquirit, o l'opció d'anul·lar o canviar per a una altra data el bitllet sense cost addicional.
Reivindicacions del sindicat
Encara que les aturades d’aquest divendres no s'estendran a agost, el sindicat no descarta reprendre'ls a partir de setembre si no s’arriba a un acord amb les companyies depenents del Ministeri de Foment.
CGT denuncia el que considera situació caòtica de Renfe Mercaderies, l'incompliment dels acords de desconvocatòria de vaga del passat 6 d'octubre de 2017, la falta d'impuls en el procés de jubilació parcial dins del grup Renfe, o l'absència d'un pla de viabilitat de Renfe Manteniment i Fabricació.
Més llegit
-
Troben un cadàver sense cames a la planta de reciclatge de Paterna
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
Suspenen la mascletà i el concurs de paelles de la Magdalena pel mal oratge
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Mascletà en directe del dimarts 10 de març de les Falles 2026 de València
-
Nova borrasca a la vista
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
09.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Turís
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
09.03.2026 | 09.03.2026 | La bandaLa banda
-
09.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
09.03.2026 | La vesprada amb tu