És rendible ser influencer hui en dia?
La majoria no guanya prou per a arribar a fi de mes, però els serveix per donar-se a conéixer i els compensa si gaudeixen fent-ho
Aquest dimarts ha tingut lloc al Centre Cultural Las Naves la presentació de l’informe Ser influencer hui: possibilitats i obstacles d’una nova font d’ocupació, que ha elaborat la Càtedra d’Economia Col·laborativa i Transformació Digital de la Universitat de València.
En aquesta jornada s’han tractat diversos temes relacionats amb els i les influencers, com ara la incidència que tenen en la regulació del sector publicitari, o la cadena de valor en els influencers. A més, hi ha hagut la presència de diversos influencers i creadors i creadores de continguts que han compartit l'experiència pròpia com a creadors i creadores de continguts.
Una de les característiques comunes és que són persones de gran capacitat comunicativa i milers de seguidors i seguidores en les xarxes socials, però només una xicoteta elit guanya tant dedicant-se a crear contingut per a poder viure d’això, explica la coautora de l’estudi, Luminita Patras. “Alguns es podrien jubilar, però la gran majoria no podrien ni arribar a final de mes”, puntualitza.
Una realitat que corrobora Miriam Jiménez –@verdequetequieroverde_ en Instagram– sociòloga i influencer, que afirma que, amb un guany de 0,02 euros per cada 100.000 visualitzacions, per exemple, en TikTok, no pot arribar a final de més, i això que li dedica entre 25 i 30 hores setmanals, que corresponen a mitja jornada laboral.
Perquè aquesta és una altra de les coses que tenen en comú els i les influencers: la quantitat d’hores al dia que els ocupa, ja que, a més de crear continguts per a les xarxes, que porta darrere tota una tasca de gravació i edició de vídeos o fotos, han de llegir i contestar els missatges i comentaris, perquè a l’audiència li agrada obtindre respostes. De fet, Adrián Mora –@adrianmoramaroto en instagram– reconeix que passa el dia “pujant fotos i contestant missatges” i que ser influencer li lleva més temps que una jornada laboral.
En aquest sentit, Andrés Boix, codirector de la Càtedra d’Economia Col·laborativa i Transformació Digital i professor de Dret Administratiu de la UV, defén que “és una professió molt professionalitzada” en la major part dels casos, i que això requereix que siga regulada com qualsevol altra activitat professional. Amb la diferència que aquestes persones estan sotmeses als algoritmes de les plataformes i a la dependència de la publicitat per a guanyar diners. De fet, Boix considera que les persones que viuen de pujar vídeos a YouTube harien d’estar considerades treballadores d’aquesta xarxa social, però l’empresa s'hi nega rotundament, explica.
Aleshores, si poques i pocs són els escollits per a poder viure de ser influencer i demana tanta professionalització i invertir-hi molt de temps, per què continuen fent-ho? La resposta és clara: és una bona forma de promocionar-se i donar-se a conéixer perquè els contacten d’altres llocs per a col·laborar –com ha sigut el cas de la jornada de hui– i també perquè –asseguren– compensa fer-ho, si no arribes mai a deixar de gaudir fent-ho.
Més llegit
-
El PP dona suport a Mompó com a candidat a les eleccions autonòmiques en cas que Mazón no s'hi presente
-
Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
-
Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert
-
Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
-
La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón
-
El PP deixa en Mazón la decisió de dimitir i dona suport al dret de les víctimes a protestar
Més vist
Més escoltat
-
31.10.2025 | 90 minuts
-
31.10.2025 | Terra de bous
-
31.10.2025 | ContrÀpunt
-
31.10.2025 | Campanya de Tots Sants en la venta de les flors
-
31.10.2025 | Manuel Conejero, guanyador del premi Clec Superstar Emergent al CLEC
-
31.10.2025 | "Gran pantalla", amb Pau Gómez | L'entrevista a Alberto Rodríguez, director de la pel·lícula espanyola “Los Tigres”