Els regants del sud valencià volen estar en la Comissió d'Explotació del Transvasament Tajo-Segura
La petició es considera "justa" després que s'haja obert la porta a la representació dels municipis riberencs de Castella-la Manxa.
El Sindicat Central de Regants de l'Aqüeducte Tajo-Segura (Scrats) aprovarà en la pròxima assemblea demanar al Ministeri de Transició Ecològica que se l'incloga en la Comissió d'Explotació del Transvasament Tajo-Segura.
El president dels Regants del Tajo-Segura, Lucas Jiménez, considera que la petició "és justa i equitativa" si finalment la Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura accepta la presència de representants dels dels municipis riberencs castellanomanxecs dels embassaments d'Entrepeñas i de Buendía contraris al transvasament.
No obstant això, els regants de les comarques del sud consideren que la participació dels municipis riberencs del Tajo en la comissió "pot fer perillar" la continuïtat de les aportacions d'aigua al Segura o reduir-ne molt eixes quantitats.
Per això, segons ha indicat Jiménez, la millor opció és que, les decisions sobre els transvasaments, les continuen prenent els tècnics i d'acord amb la llei.
Més llegit
-
L'incendi d'un camió talla 45 minuts l'A-7 a Paterna (Horta Nord) cap a Barcelona i causa una cua quilomètrica
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
Divendres assolellat i cap de setmana estable, però fresc, amb un episodi de pluges dèbils i disperses dissabte
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Renfe veu viable que els trens arriben a l'estació del Nord en les mascletaes, però els pararà a Albal mentre no reba "garanties de seguretat" de l'Ajuntament
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs