Les reclamacions per factures elèctriques i mòbils augmenten un 15% durant 2023
Les associacions d'usuaris consideren que encara hi ha poca cultura de la reclamació per serveis defectuosos i que falten més inspeccions de l'administració
Les queixes més nombroses dels consumidors el 2023 han sigut per factures elèctriques i telefonia mòbil. Tot i que en general les reclamacions creixen vora un 15%, les associacions d'usuaris consideren que encara hi ha poca cultura de la reclamació per serveis defectuosos i que falten més inspeccions de l'administració.
Precisament per a reivindicar els drets del consumidor i crear consciència, aquest divendres s'han concentrat al Mercat Central de València i han fet un discurs, com ho va fer el president dels Estats Units el 1962. Molt ha canviat des d'aquell moment i des que Nacions Unides el va commemorar proclamant, el dia 15 de març, com el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, el 1983. Ara, les noves formes de consum a distància han revolucionat el mercat i cal més informació en drets, segons explica Facua.
La compra per Internet és un dels factors que dificulta els drets dels consumidors i fins i tot genera estafes molt elaborades i difícils de detectar, més encara entre la gent jove o la més major, generalment col·lectius més vulnerables.
Per això, aquest divendres és una jornada per a informar els consumidors que reclamar és un dret quan un producte o servei no ens convenç, perquè saber com i quan reclamar millora el comerç, segons defensa la Unió de Consumidors, que aposta perquè es facen canvis en productes i serveis.
Més llegit
-
Ensurt a València: troben una colobra de tres metres al motor d'un cotxe
-
El Llevant torna a Primera Divisió
-
L'exalcalde d'Atzeneta d'Albaida, condemnat per la mort imprudent d'un treballador
-
Comencen els talls nocturns de l'A-7 entre Picassent i Benifaió per les obres d'emergència per la dana
-
Apareix vandalitzat el mural feminista de Mislata dedicat a dones rellevants de la història
-
Comença el juí a quatre homes per l'agressió sexual a una menor, de catorze anys, el 2020
-
Nou ferits en un accident entre dos cotxes a l'AP-7 a Finestrat
-
L’edificació d’habitatges fets a peces revoluciona els sistemes de construcció
-
Una pediatra de Gaza rep els cossos dels seus set fills morts per un atac israelià mentre treballava a l'hospital
-
El PP presentarà un escrit dilluns per a incloure les associacions de víctimes de la dana en la comissió de les Corts
Més vist
-
25.05.2025 | Informatiu migdia
-
24.05.2025 | Futbol Sala: Family Cash Alzira - Màlaga Ciudad Redonda (Ascens a Primera Divisió)
-
24.05.2025 | Informatiu nit
-
24.05.2025 | Informatiu migdia
-
25.05.2025 | Informatiu migdia | Esports
-
25.05.2025 | XXXIX Campionat Individual President de la Generalitat Raspall 2025
-
25.05.2025 | Informatiu migdia | L'oratge
-
25.05.2025 | Informatiu nit
-
25.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
25.05.2025 | Apunts de pilota
Més escoltat
-
24.05.2025 | Fem banda
-
25.05.2025 | Amunt i avall | Primera Part
-
25.05.2025 | Fem banda
-
25 de maig - El feixisme bombardeja Alacant (1938)
-
24.05.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
24.05.2025 | Amunt i avall | Primera Part
-
25.05.2025 | Fora de cobertura
-
25.05.2025 | Les notícies de matí cap de setmana
-
24.05.2025 | Amunt i avall | Segona Part
-
24.05.2025 | Fora de cobertura