El quatretondí Enric Benavent es perfila com a nou arquebisbe de València
Antonio Cañizares oficiarà l'última missa el 9 d'octubre i deixarà el càrrec dilluns, després de huit anys
Antonio Cañizares deixarà de ser arquebisbe de València dilluns que ve. Abandona el càrrec després de huit anys de servei i a cinc dies de complir els 77. El religiós millor posicionat per a substituir-lo és el bisbe de Tortosa Enric Benavent, de 63 anys i natural de Quatretonda (Vall d'Albaida), segons avança Religion Digital i ha pogut conéixer À Punt de diverses fonts de la comunitat eclesiàstica.
Cañizares oficiarà l'últim servei religiós com a arquebisbe de València aquest diumenge, quan presidirà el Te Deum a la catedral amb motiu del Dia de la Comunitat Valenciana, un acte en el qual coincidirà amb Benavent. S'espera que aquest mateix 9 d'octubre, arribe la carta de la Santa Seu confirmant-ne el relleu.
Enric Benavent va completar els estudis religiosos al seminari de Montcada i va ser ordenat sacerdot el 1982 a València, on va exercir fins al 2004. Llavors va ascendir a auxiliar d'Agustín García Gasco, l'arquebisbe entre 1992 i 2009, per orde de Benet XVI, en les vespres de la visita del pontífex al cap i casal. Si se'n confirma el relleu, suposaria el retorn a València, després de huit anys a Catalunya, d'un religiós criat a la diòcesi i valencianoparlant.
Més llegit
-
Els passatgers de Ryanair poden portar des de hui un equipatge de mà més gran i gratuït
-
Les notes del mercat del València
-
La segona mà triomfa en la tornada a escola
-
Un incendi de vegetació a Oliva alerta els veïns de les vivendes pròximes en la localitat
-
Els millors moments de la presentació de Lucas Beltrán i Largie Ramazani
-
Pugen a més de 2.200 els morts i a 3.600 els ferits en els terratrémols de l’Afganistan