El PSPV, contra el front comú per a acabar amb el Tajo-Segura promogut pels socialistes de Castella-la Manxa
El síndic Manolo Mata avisa que no dubtaran a enfrontar-se als companys del partit si són contraris al transvasament.
L'aigua torna al centre del debat polític. El PSOE de Castella-la Manxa ha demanat aquest dimarts al president del PP, Pablo Casado, i al president de Múrcia, Fernando López Miras, fer un front comú per a acabar amb el transvasament Tajo-Segura, una proposta que ha molestat molt els socialistes valencians.
La polèmica començava aquest matí, quan el diputat socialista a les Corts de Castella-la Manxa Francisco Pérez Torrecilla ha anunciat que la formació remetrà una carta al PP nacional i al de Múrcia perquè se sumen a la petició per a posar fi al transvasament d'aigua del riu Tajo al Segura. Al mateix temps, els socialistes manxecs es qüestionen si el president del PP l'autonomia, Paco Núñez, s'afegiria a la proposta o continuarà sent un “obstacle”.
El diputat socialista justifica la petició perquè els embassaments d'Entrepeñas i Buendía han perdut quasi 20 hectòmetres cúbics en l'última setmana i perquè els pantans del Segura emmagatzemen 250 hectòmetres de transvasaments anteriors sense utilitzar. Des de la Comunitat Valenciana no s'han fet esperar les reaccions.
El síndic dels socialistes valencians a les Corts, Manolo Mata, ha assegurat que ni la Generalitat ni el PSPV faran un pas arrere en la defensa del transvasament i ha dit que utilitzaran “totes les mesures” a l'abast, tant judicials com polítiques i mediàtiques, per a continuar defenent “l'aigua que necessita” la Comunitat Valenciana. Mata ha avisat que no dubtaran a enfrontar-se als companys del partit si són contraris al transvasament.
Des de la Diputació d'Alacant, la diputada popular Ana Serna ha demanat el president Ximo Puig que defense el transvasament Tajo-Segura davant dels atacs dels socialistes manxecs.
Més llegit
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
Renfe culpa l'Ajuntament de València pels trens afectats per les mascletaes i esborra un tuit que l'acusava de no garantir la seguretat
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal