"Disminuïts físics, sensorials i psíquics". La Constitució espanyola continua emprant un llenguatge discriminatori
En el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, PSOE i PP demanen reformar l'article 49 de la Carta Magna
L'article 49 de la Constitució espanyola estableix que "els poders públics realitzaran una política de previsió, tractament, rehabilitació i integració dels disminuïts físics, sensorials i psíquics, als quals prestaran l'atenció especialitzada que requerisquen i els empararan especialment per al gaudi dels drets que aquest Títol atorga a tots els ciutadans". I hui, Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, els líders dels dos grans partits polítics han coincidit en una necessitat imperiosa: la de reformar aquest article de la Carta Magna i desterrar, per fi, un llenguatge que fins ara ha sigut discriminatori per a les persones amb diversitat funcional.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha fet una crida aquest diumenge per a "bandejar" la discriminació de la Constitució espanyola i reformar l'article 49 de la Carta Magna, i així "impulsar una Espanya millor i més justa".
"Faig una crida expressa a totes les forces parlamentàries perquè aquesta siga la Legislatura en la qual reformem l'article 49 de la Constitució", ha assenyalat Sánchez en un missatge publicat en X en el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.
En la mateixa línia s'ha mostrat el PP, que en un manifest ha assegurat que és urgent "abordar la reforma de l'article 49 de la nostra Constitució, que continua recollint un llenguatge superat i anacrònic, per a adaptar-lo a la realitat actual i reconéixer a les persones amb discapacitat com es mereixen en la nostra Carta Magna".
Per la seua part, el líder del PP i de l'oposició, Alberto Núñez Feijóo, també ha mostrat el seu "reconeixement" a les associacions que treballen en favor de les persones amb discapacitat. "És fonamental continuar amb la seua labor des de les institucions per a construir junts una societat inclusiva, accessible i justa", ha publicat també a través de X.
Més llegit
-
L'alumne amb la nota més alta en la PAU a la Comunitat vol estudiar medicina per a retre homenatge a son pare
-
L’amor no té edat: ‘El retrovisor’ explora les noves relacions sentimentals de les persones majors
-
El curs escolar 2026-27 començarà el 9 de setembre i finalitzarà el 18 de juny a la Comunitat Valenciana
-
El 95,23% dels estudiants valencians que es presentaren a la PAU superen la prova
-
Jorge Bellver dimitix després de confirmar-se'n la imputació en el cas Assut
-
L'alumnat valencià torna a classe amb normalitat després d'un mes de vaga docent
Més vist
Més escoltat
-
12.06.2026 | 90 minuts
-
12.06.2026 | Terra de bous
-
11.06.2026 | Les notícies del migdia
-
12.06.2026 | Alfredo Corell presenta ‘Inmunidad en forma’, un llibre per a entendre el sistema immunitari i les defenses del cos
-
11.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
11.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Segona Part