València concentra protestes contra els EUA i actes de celebració per la captura de Maduro
La ciutat viu concentracions tant de rebuig als bombardejos dels Estats Units com de celebració per la captura de Nicolás Maduro
València ha viscut este dissabte una jornada de mobilitzacions amb missatges contraposats arran dels últims esdeveniments polítics a Veneçuela. Al llarg del dia, diferents punts de la ciutat han acollit tant concentracions de protesta contra l’actuació dels Estats Units com actes de celebració per la captura de Nicolás Maduro, en un context de forta tensió internacional.
Centenars de persones s’han manifestat esta vesprada a la porta del consolat dels Estats Units a València per a protestar contra els bombardejos a Veneçuela. La concentració, convocada a les set de la vesprada, ha transcorregut entre crits contra el president nord-americà, Donald Trump, i consignes de rebuig a l’imperialisme dels Estats Units.
En l’acte, les persones participants han llegit un manifest en què han exigit, entre altres demandes, el trencament de les relacions diplomàtiques d’Espanya amb els Estats Units i l’eixida de l’OTAN. La mobilització s’ha presentat com una concentració de solidaritat amb Veneçuela pel que consideren un colp d'estat, ingerències i agressions contra el país sud-americà.
Avís de l’ambaixada dels EUA
L’Ambaixada dels Estats Units a Espanya ha advertit de la convocatòria de protestes contra la política nord-americana en diverses ciutats del país este cap de setmana. En un comunicat, assenyala que hi ha convocades concentracions als voltants de la seua seu a Madrid, així com a les seus consulars de Barcelona i València, un fet que podria afectar els accessos.
Segons l’avís, a Madrid hi haurà protestes al carrer de Serrano el diumenge 4 de gener i el dilluns 5, mentre que dissabte 3 a la vesprada s’esperen concentracions prop del consolat a Barcelona i de l’agència consular a València. Davant d'esta situació, l’ambaixada recomana evitar grans aglomeracions, extremar la precaució i seguir en tot moment les indicacions de les autoritats i la informació dels mitjans locals.
Celebració a la plaça de l’Ajuntament de València
Centenars de persones s’han concentrat també este dissabte a la València, a la plaça de l’Ajuntament, per a celebrar la captura del president de Veneçuela, Nicolás Maduro, per part dels Estats Units. Molts dels participants són veneçolans exiliats o persones que han hagut d’abandonar el seu país en els últims anys, i han expressat l’esperança que este fet marque un punt d’inflexió en la situació política veneçolana. Mobilitzacions semblants s’han produït de manera simultània en altres ciutats de l’Estat.
Una de les concentracions més nombroses ha tingut lloc a Madrid, on unes 2.500 persones, segons dades de les autoritats, s’han reunit a la Puerta del Sol per a celebrar la “caiguda” de Maduro, cantant, ballant i onejant banderes de Veneçuela. Alguns assistents han manifestat que esperen que l’expresident responga davant de la justícia nord-americana pels fets comesos durant el seu mandat.
Més llegit
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Tallen l’AP-7 a Moncofa per dos accidents en què s'han vist implicats tres vehicles i dos camions
-
Yolanda Díaz anuncia que no serà candidata de Sumar en les pròximes eleccions generals
-
La protesta dels taxistes col·lapsa diverses zones de València i embossa l'entrada per la pista de Silla
-
La jutgessa de la dana fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón per "negligència greu"
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
Capítol 1: La IA ja és ací: com està canviant la manera de fer marketing
-
24.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part