Com hauria de ser el procés d’adaptació per a la tornada a l’escola?
Compartim alguns consells perquè el retorn a les aules no es faça costera amunt
El cronòmetre per a la tornada a l'escola està en marxa. D'ací a una setmana les xiquetes i els xiquets valencians ompliran de nou les aules i hem volgut saber com ha de ser aquest període d'adaptació en què es canvia el banyador per la motxilla.
Segons Alba Tatay, del Centre d’Estudis Alba, el procés ha de ser gradual: “El convenient és començar a fer-se a la idea un parell de setmanes abans, perquè els més menuts i els no tan menuts acceptem que ja no hi haurà tant de temps lliure i que comencen unes noves normes”. Un nou clima que canvia la llibertat horària pel calendari programat.
Una altra recomanació aposta pels llibres en compte de les pantalles. “No fa mal llegir o repassar alguna cosa cada dia”, continua Tatay, “i almenys tindre la ment activa, no cal només fer deures”.
També és important fer als xiquets i xiquetes partícips del procés, “que puguen elegir el material escolar, per exemple”.
I, sobretot, carregar-los la motxilla d'il·lusió, perquè això, no pesa.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Agroseguro alerta del rècord de pedregades, amb 30.000 hectàrees afectades enguany
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
Els estudis de matemàtiques i de medicina, els que tenen les notes d’accés més altes
-
Avisos per tempestes molt fortes dissabte