Primeres infraccions al parc natural de les illes Columbretes després de reduir-hi la vigilància
L'agost van reduir el personal de vigilància i l'entorn només està protegit quinze dies al mes
Ja s'han detectat les primeres infraccions al parc natural de les illes Columbretes després de la reducció del personal de vigilància que es va fer efectiva a l'estiu, concretament el 15 d'agost.
Denuncien que s'han registrat casos com el del vaixell professional de pesca que, fa uns dies, va fer tasques de neteja en la mateixa badia mentre s'amarrava a una boia inferior al que tenia permés. També s'ha denunciat que un veler de 25 metres va posar en risc la seua seguretat utilitzant-ne una de quinze.
Els experts alerten que este tipus de pràctiques poden causar danys greus tant en les infraestructures com en l’ecosistema protegit, i reclamen reforçar la vigilància per a evitar danys majors en este espai natural únic.
La riquesa marina que envolta les illes Columbretes està protegida pel personal que contracta l'empresa pública Tragsa, gestionada pel Ministeri d'Agricultura i Pesca. Els guardes vigilen que cap embarcació pesque de manera furtiva en zones protegides i compilen dades per a la investigació de la flora i la fauna marina que, després, utilitzen els investigadors.
“És un treball que duem a terme des de fa 35 anys, una despesa de diners i d'esforços que ara se'n van en orris. És com si tingueres una joia i no la guardares”, explica David Molina, guarda de les illes. Ara mateix, el fons marí d'estes illes només està vigilat per dos treballadors i protegit quinze dies al mes.
Més llegit
-
Suárez declara que l'àudio de l'Aemet que es va difondre manipulat el va demanar Presidència de la Generalitat
-
Vandalitzen un mural dedicat a la investigadora Eva Nogales amb la pintada "Oltra encobridora"
-
L'Ajuntament de València aprova les al·legacions contra l'informe de l'AVL que rebutja el canvi de topònim
-
Mor un camioner després d'eixir-se'n de la via a la pista de Silla
-
El mestral manté els avisos grocs a l'extrem nord i continuarà bufant amb força fins divendres
-
Més de 27.000 persones ixen al carrer en defensa de l'escola pública valenciana en la tercera vaga de la legislatura