Directes
Ara en la televisió
ESPECIAL INFORMATIU
Pròximes emissions
23:30
HISTORIAS DE LA PELUQUERÍA
00:30
L'HORA DE LA CULTURA
Notícies

Les primeres hores del temporal deixen més de 150 litres a Aín, 131 litres a Eslida, 112 a Xodos o vora 93 a Yátova

Les precipitacions intenses es concentren a la Plana Baixa, l'Alcalatén, el Camp de Túria, la Foia de Bunyol i la Safor 

Barranc de Xodos

Primeres hores tranquil·les del temporal de pluja que afecta des d'este dijous a bona part de la Comunitat Valenciana. L'episodi de pluges i tempestes ha deixat fins a les 22:00 hores més de 150 litres a Aín, vora 132 litres per metre quadrat (l/m²) a Eslida (Plana Baixa), 112,8 a Xodos (Alcalatén) i 91,2 a Yátova (Foia de Bunyol), segons dades de l'Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet). Al Camp de Túria, Serra ha arribat a 87 i Nàquera, a 61,6 litres.

Les pluges no han deixat grans incidències durant la vesprada de dijous. Emergències de la Generalitat i la Direcció General de Trànsit, de fet, han informat a les 22:00 hores passades de l'existència de set carreteres tallades per la pluja: V-31R a l'altura de Silla —d'entrada a València— CV-205, CV-223, CV-235, CV-25, CV-675 (PK 8.000) i la carretera d'Eslida a Artana. En tot cas, el conseller d'Emergències de la Generalitat , Juan Carlos Valderrama, ha informat (citant la DGT) que s'ha constatat una reducció dels desplaçaments per carretera del 60% després de l'activació de l'alerta roja per les pluges. En conjunt, Emergències ha gestionat fins a les 20:00 hores onze incidents a Sueca, Nàquera, Yátova, Alberic, Faura, Onda i València.

Les pluges han sigut "molt irregulars" i "molt torrencials", segons Avamet, que ha detallat que en algunes localitats han caigut 80-90 mm en només una hora. D'acord amb la delegació valenciana de l'Agència Estatal de meteorologia (Aemet), a primera hora de la vesprada, a l'interior de Castelló s'han produït tempestes d'intensitat torrencial i lent moviment.

Passades les 20:00 hores, l'organisme estatal ha explicat que estan sorgint tempestes poc organitzades durant tota la vesprada, però en zones de pas tenen intensitat torrencial. Són tempestes d'una duració d'una hora o hora mitjana, perquè ara com ara no estan quedant estàtiques. La més adversa afecta la Safor, segons l'Aemet.

A Serra, per exemple, s'han registrat 87 l/m²; a Viver, 69; a Argelita, 65. En esta última localitat de la província de Castelló havien caigut 40 l/m² en tan sols 20 minuts a primera hora de la vesprada. Nàquera, Canals i Llaurí també han sobrepassat els acumulats de 60 litres per metre quadrat.

Cal recordar que a tot el litoral de Castelló es preveu pluja que pot arribar als 250 litres per metre quadrat de precipitació acumulada en 12 hores (fins divendres a les 11:59 hores) i de 180 l/m² al litoral nord de València (fins a la 1:59 de divendres). Per la seua banda, Emergències de la Generalitat ha alertat de la possibilitat d'acumulats que poden arribar als 300 litres per metre quadrat (l/m²) a la zona de l'aeroport de Castelló en este episodi de pluges que ha portat a decretar l'alerta roja per precipitacions i a enviar tres missatges ES-Alert a la població.

També et pot interessar