La presó de Soto del Real aprova concedir el tercer grau a Rodrigo Rato
Si Institucions Penitenciàries confirma la semillibertat de l'expresident de Bankia, podria tornar a treballar.
La junta de tractament del centre penitenciari de Soto del Real (Madrid) ha proposat concedir el tercer grau o la semillibertat a Rodrigo Rato, exvicepresident del govern espanyol i expresident de Bankia.
L'exdirigent del PP compleix condemna de quatre anys i mig de presó pel cas de les targetes black i està a l'espera de conéixer la sentència per l'eixida a borsa de Bankia.
Tornaria a presó per a dormir de dilluns a dijous
La proposta de reduir de segon a tercer grau el règim penitenciari de Rato li permetria eixir de presó a treballar, i només haver de tornar a dormir de dilluns a dijous. Ja ha sigut aprovada per la junta de tractament i ara ha de ser confirmada per la Secretaria General d'Institucions Penitenciàries.
Rodrigo Rato, de 70 anys, va ingressar en presó a finals d'octubre de 2018 i fins ara era l'únic dels 15 condemnats que van ingressar a la presó per les targetes black que continuava en el règim ordinari.
Fa dos mesos va eixir de presó per a disfrutar de dos permisos de sis dies cadascun concedits per l'Audiència Nacional, que els va autoritzar atenent el bon comportament i en no considerar que hi havia risc de fugida.
Des de principis de desembre de 2019, quan feia poc més d'un any que estava en la presó, Rato ja podia començar a demanar permisos ordinaris en haver complit una quarta part d'aquesta condemna, encara que en paral·lel està a l'espera que es publique la sentència per l'eixida a borsa de Bankia, un cas en el qual la Fiscalia Anticorrupció va elevar la seua petició inicial per a sol·licitar uns altres huit anys i mig de presó.
En ingressar a la presó, l'exvicepresident va demanar perdó. “Accepte les meues obligacions amb la societat i assumisc els errors que haja comés. Demane perdó a la societat i a aquelles persones que s'hagen pogut sentir decebudes”, va dir davant la premsa a les portes de Soto del Real.
A causa de la pandèmia de coronavirus, el Ministeri de l'Interior ha suspés els permisos d'eixida i també les comunicacions físiques de tots els presos. A més, la direcció de Soto del Real va aïllar de manera preventiva fa uns dies el mòdul 10 on compleixen condemna Rato i altres presos com l'extresorer del PP Luis Bárcenas o l'exconseller madrileny Alberto López Viejo després de detectar un positiu.
Més llegit
- 
                        
                                                        Martínez Mus assumix la vicepresidència segona que deixa Gan Pampols
 - 
                        
                                                        Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
 - 
                        
                                                        Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
 - 
                        
                                                        L'ocupació remunta i marca nou rècord a l'octubre a pesar del repunt lleu de l'atur, amb 742 parats més
 - 
                        
                                                        Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
 - 
                        
                                                        PP i Vox inicien els contactes per a buscar relleu en la presidència de la Generalitat
 
Més vist
Més escoltat
- 
                        
                                                        02.11.2025 | El que ningú els conta del futbol
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | 90 minuts
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Manu Yarza, una de les figures més destacades de la nova generació gastronòmica
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | ContrÀpunt
 - 
                        
                                                        02.11.2025 | Fora de cobertura T2
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part