El president del govern es mostra esperançat en el ritme de vacunació
Pedro Sánchez defensa, en una visita al laboratori de Janssen a Toledo, que Espanya és un dels països europeus més avançats en aquest procés
El govern espanyol assegura que pot tindre vacunada el 70% de la població espanyola abans de l'estiu. Així almenys ho ha dit aquest dimecres el president del govern, Pedro Sánchez, en una vista al centre d'investigació bàsica de la companyia Janssen Cilag a Toledo. Sánchez ha qualificat el ritme de vacunació de"francament esperançador" i ha remarcat que Espanya és un dels països de la Unió Europea amb més vacunes administrades. A la visita ha estat també la ministra de Sanitat, Carolina Darias, cinc dies després que es començaren a inocular a Espanya les vacunes d'aquesta farmacèutica, que són d'una sola dosi.
"Les dades ens indiquen que el ritme de vacunació és francament esperançador. Som dels primers països a Europa pel que fa a la seua dimensió si ens comparem amb França, Alemanya o Itàlia... I complirem l'objectiu d'arribar al 70% abans que arribe l'estiu", ha explicat el president. El cap de l'executiu, que ha reconegut i agraït el treball dels investigadors de Janssen, ha apel·lat a la unitat de les administracions espanyoles i també la Unió Europea a l'hora d'afrontar la vacunació de manera conjunta, amb la compra centralitzada.
A més, ha assenyalat l'aposta "contundent per la ciència i la investigació" i la unitat entre les empreses privades i les administracions públiques, un aspecte del qual ha destacat la col·laboració de les farmacèutiques amb l'Agència Europea de Medicaments.
Espanya ha adquirit 17,5 milions de vacunes contra la Covid-19 de Janssen, que formen part dels 93,5 milions d'unitats contractades en tots els laboratoris, i que rebrà en els tres primers trimestres d'enguany.
Més llegit
-
La vaga de Metrovalència i el Tram d’Alacant tindrà entre el 75% i el 80% de servicis mínims: consulta els horaris definitius durant Falles
-
L'incendi d'un camió talla 45 minuts l'A-7 a Paterna (Horta Nord) cap a Barcelona i causa una cua quilomètrica
-
Divendres assolellat i cap de setmana estable, però fresc, amb un episodi de pluges dèbils i disperses dissabte
-
Renfe veu viable que els trens arriben a l'estació del Nord en les mascletaes, però els pararà a Albal mentre no reba "garanties de seguretat" de l'Ajuntament
-
La mítica sèrie ‘Bola de drac’ complix quaranta anys
-
Les Falles encaren un cap de setmana clau amb mascletaes, castells, ninots indultats i la Plantà