Premien una pròtesi per a dones sense vagina amb tecnologia 3D
L'equip d'investigació està liderat per María Isabel Acién i Miguel Sánchez, professors de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.
Una pròtesi per a dones que naixen sense vagina, que han patit ablacions o que s'han sotmés a operacions de canvi, ha sigut premiada per l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT). El projecte, destinat a la reconstrucció de vagines mitjançant tecnologies d'impressió 3D, ha sigut desenvolupat per un equip multidisciplinari que inclou la Universitat Miguel Hernández d'Elx.
Segons l'equip d'investigació, la nova pròtesi "simplifica i millora" els resultats de la cirurgia neovaginal, en estar fabricada amb un material que afavoreix el creixement de teixit en la zona, sense necessitat d'emprar empelts de la pell de la pacient. A més, redueix els temps hospitalaris, s'adapta millor al model anatòmic i permet que les relacions sexuals puguen iniciar-se abans, enfront d'altres opcions disponibles fins ara.
La pròtesi ha sigut desenvolupada per un equip multidisciplinari encapçalat per la ginecòloga de l'Hospital de Sant Joan d'Alacant i professora de la universitat d'Elx, María Isabel Acién, científica principal del projecte, i pel director del Departament d'Enginyeria Mecànica i Energia d'aquesta institució acadèmica, Miguel Sánchez.
La iniciativa, batejada com Paciena Prosthesis, va ser una de les seleccionades per a participar en la tercera edició del Programa IDEA2 Global, promogut per l'institut estatunidenc en col·laboració amb la Fundació per a la Innovació i la Prospectiva en Salut d'Espanya (Fipse).
Més llegit
-
La predicció d'Aemet per a Nadal: fred i passat per aigua
-
L’alcalde de Jérica defén la seua innocència i diu que l'han denunciat adults
-
L'Ajuntament i el port impulsen un gratacel de 108 metres a la Marina de València
-
‘Terra de festes’ fa parada al mercat nadalenc de Santa Pola, les jornades medievals d’Argelita i la foguera de Venta del Moro
-
Oratge més estable per als pròxims dies
-
Retencions quilomètriques al 'bypass' per dos accidents, un en cada sentit