Què pots fer si l'eclipsi de Sol t'enxampa al volant?
Trànsit recomana encendre els llums d'encreuament i recorda que no s’ha de mirar directament al Sol ni utilitzar les ulleres específiques d'observació
I si l'eclipsi t'enxampa al volant? A esta pregunta ha volgut respondre la Direcció General de Trànsit (DGT) amb una sèrie de consells inclosos en el dispositiu especial que ha dissenyat per a vigilar i garantir la seguretat viària d’este dimecres, 12 d'agost, amb motiu de l’eclipsi de Sol.
Demà s’espera que la mobilitat es puga incrementar entre un 30% i un 100%, un interval que pot canviar des de les zones on el fenomen astronòmic es veja parcialment fins a aquelles on s’observe en la totalitat, com és el cas de gran part de la Comunitat Valenciana. Les primeres estimacions del govern espanyol indiquen que hi haurà de 400.000 a 1,5 milions de desplaçaments addicionals.
Per això, Trànsit ha recordat la necessitat d'extremar l'atenció al volant, perquè l'eclipsi pot ser un important element de distracció en la conducció. Per al cas d'estar circulant, ha llançat esta sèrie de recomanacions:
- Augmentar la distància de seguretat i adaptar la velocitat a les condicions de circulació.
- No manipular telèfons mòbils, càmeres fotogràfiques ni altres dispositius per a captar imatges.
- Mantindre els llums d'encreuament encesos durant la fase d'enfosquiment.
- No mirar directament al Sol ni utilitzar les ulleres específiques d'observació mentre es conduïx.
- Utilitzar el para-sol del cotxe, si és necessari, per a evitar enlluernaments.
- Als voltants dels punts d'observació hi pot haver vianants a la calçada. Per això, cal reduir la velocitat i tindre especial precaució davant de la possible presència d'usuaris vulnerables.
Més llegit
-
Investiguen per homicidi el conductor d'un cotxe on viatjava la filla de Luis Enrique, per la mort d'un motorista a l'N-332 a Oliva
-
Tallada la V-21 en els dos sentits entre València i Port Saplatja per la caiguda d’un cable d’alta tensió
-
Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la "inacció de la Delegació del Govern"
-
El nou premi Nobel de Física 2026, Francis Halzen, va estar vinculat al CSIC i a la UV
-
El torero Luis Francisco Esplá, en nom dels premiats en el Nou d'Octubre: "El guardó obliga a ser far i guia de la societat"
-
Els Moros i Cristians celebren el Nou d'Octubre amb una desfilada per València com a homenatge als municipis de la dana