La Policia investiga la campanya de pirateig dels comptes de Twitter d'organismes públics
En els últims dies s’han usurpat els comptes de la UJI, la Universitat de Navarra, Correus i el Servei Andalús d'Ocupació.
La Unitat d'Investigació Tecnològica de la Policia Nacional ha obert una investigació per a localitzar als autors d'una campanya recent d'atacs informàtics als comptes de Twitter de diverses universitats i institucions públiques.
Dilluns un grup de hackers va prendre el control dels comptes de Twitter de les universitats Jaume I de Castelló [@ujiUniversitat] i la de Navarra [@UNavarra], des dels quals dirigiren insults i amenaces de mort a l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i a l’alcalde de Pamplona, Enrique Maya.
Dimarts la situació es va repetir amb els comptes del Servei Andalús d'Ocupació [@SAEmpleo_] i d'atenció al client del servei de Correus [@CorreosAtiende]. Des del primer, es van llançar amenaces de mort contra el president del PP, Pablo Casado, i des del segon es van penjar missatges de burla. "El nostre servei és una porqueria, però som experts en el transport de droga", va ser un dels tuits que es van poder llegir durant la jornada.
Els investigadors consideren que al darrere d'aquests actes hi ha un col·lectiu organitzat.
Més llegit
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
Cinc persones ferides i un detingut en una nova nit d'enfrontaments a Torre Pacheco
-
Ruth Merino: "La comissió bilateral de hui és un pas més de l'independentisme cap a l'objectiu de trencar el sistema de solidaritat"
-
Mosquera: destinació, Arsenal
-
L'Alzira FS jugarà en Primera Divisió
-
El granís arrasa 5.000 hectàrees de cítrics i deixa pèrdues superiors als 22 milions només a la Plana Baixa