La policia decomissa 200.000 historials de pacients d'iDental a la Comunitat Valenciana
Aquests documents suposarien una prova perquè els afectats suspengueren els pagaments a les financeres.
La Policia va desenvolupar, divendres, una operació ordenada pel jutjat d'instrucció número 5 de l'Audiència Nacional en les clíniques iDental de la Comunitat Valenciana, entre altres comunitats autònomes, per poder rescatar els historials mèdics dels pacients afectats pel tancament d'aquests centres.
A la Comunitat Valenciana, el nombre d'expedients de pacients supera els 70.000 a la clínica de València, 70.000 a la d'Alacant i 10.000 a la de Betxí. A Castelló, i sense dades concretes encara sobre els historials trobats a Alfafar i Elx, fonts de la Conselleria de Sanitat asseguren que la xifra total supera els 200.000.
La Direcció General d'Alta Inspecció de la Conselleria de Sanitat organitzarà ara els historials per poder lliurar-los als usuaris o afectats de les clíniques iDental que els sol·liciten.
Segons les declaracions del president de la Unió de Consumidors de València, Vicente Inglada, que ha concedit hui dia 7 d'agost, una entrevista al programa Les notícies del matí de la ràdio d'À Punt, gràcies a aquests historials: "Si els afectats volen suspendre els pagaments a les financeres, aquests documents poden suposar una prova perquè puguen fer-ho".
A més, Inglada ha explicat que els organismes competents podrien tardar molt de temps a gestionar tota aquesta informació, i ha demanat paciència: "La situació ha de ser de tranquil·litat perquè són tants els papers que hi ha, que hi ha molt a fer per part dels inspectors. Demanem tranquil·litat i paciència als afectats perquè tardarem molt".
El tancament de les clíniques iDental ha afectat milers de pacients en 24 ciutats espanyoles, tantes com seus tenia l'empresa, fins al punt que el jutge de l'Audiència Nacional, José de la Mata, va decidir assumir la investigació pel presumpte frau.
Segons les investigacions, les clíniques oferien tractaments odontològics a persones d'ingressos mitjans o baixos amb finançament per entitats de crèdit. iDental actuava com a intermediari i com a beneficiari directe dels fons. El client era el deutor per a l'entitat financera, mentre que iDental quedava lliure de qualsevol responsabilitat, fora del tractament.
Una vegada que iDental cobrava el total del que s'havia finançat i el client començava a pagar les quotes, les denúncies de perjudicats assenyalen que, o bé no s'iniciava el tractament amb disculpes i anul·lacions de cites, o s'iniciava i, a aquesta pràctica, seguien denúncies de mala praxi.
Més llegit
-
L'Elx és de Primera Divisió
-
Refugis per a gats de carrer: una proposta de l’alumnat del grau de disseny industrial del CEU
-
Entren en vigor les mesures antiincendis: prohibit fer foc en zones forestals a partir d'este diumenge
-
Huit de cada deu espanyols viatjaran este estiu i es gastaran de mitjana 1.763 euros en les vacances
-
Zelenski anuncia un altre bescanvi de presoners després de la nova reunió d'Istanbul
-
Troben un cadàver en avançat estat de descomposició a dos milles de Tabarca