Polèmica a Vila-real per la desaparició del colom platejat que representa l'Esperit Sant
Compromís preguntarà al Ministeri de Cultura per la desaparició d’aquest símbol de la ciutat
A Vila-real es busca sense descans un colom. És la figura que representa l'Esperit Sant i, habitualment, el duia en les processons la Mare de Déu de Gràcia, la patrona de la ciutat.
Ara per ara, l’original ha sigut substituït de manera provisional per un altre de daurat. El canvi, de colom i de color, ha pillat els devots de sorpresa, que es mostren indignats en ser un dels símbols del municipi.
La regidora de Tradicions i Ermita, Noelia Samblás, assegura que el símbol pot haver-se extraviat en qualsevol de les tasques de muntatge o desmuntatge. “Estem buscant-lo en les nostres dependències”, apunta la regidora.
Compromís ja ha avançat que preguntarà al Ministeri de Cultura per la desaparició d’aquesta figura. La portaveu de la formació a Vila-real, María Fajardo, considera que és en la neteja de l'església que el colom s'hauria llançat al fem per haver-lo deixat entre els trastos.
També s’ha pronunciat Vicent Brot, encarregat dels portadors de la Mare de Déu de Gràcia, el qual s'ha reafirmat a dir que el colom no s’ha perdut. “El vam deixar guardat per a l'any següent i qui el té el té molt ben guardat”, ha manifestat.
La veu d'alarma es va alçar diumenge passat, en preparar la Mare de Déu per a la festa del Termet i comprovar que el colom no hi estava. El retor que va fer la missa manté que no se'n va adonar.
Més llegit
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
El Festival de les Arts i el BigSound hauran de canviar d'ubicació arran d'una sentència judicial
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
La PAU del curs 2025-2026: La convocatòria ordinària se celebrarà els dies 2, 3 i 4 de juny i l’extraordinària els dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol
-
Un accident en l’A-7 a la Llosa de Ranes genera més de quatre quilòmetres de retenció cap a València
Més vist
Més escoltat
-
25.03.2026 | 90 minuts
-
26.03.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor
-
Capítol 2: L'experiència ja ho és tot: com les marques creen relacions memorables
-
25.03.2026 | Anna Albaladejo presenta “Ací, on floreixen les tortugues”,
-
25.03.2026 | ContrÀpunt