Un ruixat descarrega vora 150 litres per metre quadrat en Benicàssim i inunda carrers i carreteres
Les pluges torrencials han durat una hora i mitja, però ha sigut temps suficient per a obligar a tallar la carretera nacional 340 i vies secundàries
L'Agència Estatal de Meteorologia ha establert poc abans de les 11:00 hores d'aquest diumenge el nivell màxim d'avís per pluges a la Plana, el nivell roig, és a dir, risc extrem per a la població. Aquest episodi de pluges torrencials s'ha mantingut durant un parell d'hores a les zones costaneres entre Orpesa i Castelló de la Plana, tot i que l'avís ja ha passat del roig al groc, el més baix.
La Direcció General de Trànsit ha tallat temporalment la carretera nacional 340 a l'altura de Benicàssim. Nombrosos carrers, camins i vies secundàries s'han inundat. A més, s'han registrat quantiosos danys materials en unes 50 vivendes i en negocis i baixos. La urbanització Marcelo Bravo ha sigut una de les zones més afectades d'aquesta població de la Plana Alta.
Els bombers del Consorci Provincial de Castelló s’han mobilitzat aquest matí per a rescatar tres persones que han quedat atrapades dins dels seus vehicles i a una altra una dona en cadira de rodes atrapada a l'interior del seu domicili a Benicàssim, després que les pluges torrencials hagen descarregat vora 150 litres per metre quadrat. S'ha activat un dispositiu especial que ha mobilitzat sis dotacions, quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat, una unitat de maquinària i logística, tres unitats de comandament i 40 equips per a desaiguar, segons ha informat el cos provincial.
No és l’única intervenció dels bombers aquest diumenge, que estan treballant també desaiguant baixos i garatges en diversos punts del terme, com ara en una gasolinera. Pel que fa al Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat, ha rebut 20 incidències a la zona a través de l'112.
La inestabilitat termodinàmica i el feble flux de vent han sigut dos dels factors que han "afavorit" la convecció mediterrània, segons l'explicació oferida per l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) en un fil en el seu perfil de Twitter.
Més llegit
-
La Guàrdia Revolucionària de l'Iran remarca que l'estret d'Ormuz està tancat i diu que incendiarà qualsevol vaixell que intente passar-hi
-
L'Ibex-35 perd un 4,55% i el preu del gas natural es dispara un 24% per les tensions al Pròxim Orient
-
La patronal demana al PP i el PSPV que "posen la valenciania per damunt de les sigles" i negocien la proposta de finançament
-
El Consell i els empresaris alerten de l’impacte del conflicte amb l’Iran en el sector ceràmic
-
Tres avions cisterna estatunidencs abandonen la base de Rota i el govern nega que els EUA usen les seues bases a Espanya per a atacar l'Iran
-
Trump diu que la "gran onada" d'atacs contra l'Iran arribarà "prompte"