Els pelegrins de les Useres tornen a casa
Una multitud els ha rebut amb una gran ovació després del llarg camí a Sant Joan de Penyagolosa.
Els pelegrins de les Useres ja han tornat a casa. Després d'un llarg camí cap a Sant Joan de Penyagolosa de 70 quilòmetres, entre l'anada i la tornada, aquests tretze homes que es van embarcar divendres en una penitència silenciosa poden descansar, per fi, al seu municipi d'origen.
Són dotze pelegrins i un guia, acompanyats per tres cantors, el capellà, el representant de l'Ajuntament, els clavaris, el depositari, les promeses i el grup de les càrregues. A l'entrada de les Useres, al cor de la comarca de l'Alcalatén, els esperaven centenars de persones, que els han rebut amb una gran ovació.
Aquest pelegrinatge té una llarga tradició que es remunta al segle XIV. Com cada últim divendres d'abril, la comitiva va eixir en romeria des de les Useres cap al santuari de Sant Joan de Penyagolosa per a demanar aigua, pau i salut. El ritual està declarat bé d'interés cultural immaterial des del 2016.
Més llegit
- 
                        
                                                        Més de 50.000 persones prenen els carrers de València per a demanar la dimissió de Mazón un any després de la dana
- 
                        
                                                        El Teatre Olympia acull un emotiu homenatge a les víctimes de la dana
- 
                        
                                                        Consulta els carrers que estaran tallats este cap de setmana amb motiu de la Mitja Marató de València
- 
                        
                                                        El Villarreal trau les vergonyes al València (0-2)
- 
                        
                                                        Les temperatures baixen de forma clara
- 
                        
                                                        Vandalitzen la seu del PP a València