Els pelegrins de les Useres tornen a casa
Una multitud els ha rebut amb una gran ovació després del llarg camí a Sant Joan de Penyagolosa.
Els pelegrins de les Useres ja han tornat a casa. Després d'un llarg camí cap a Sant Joan de Penyagolosa de 70 quilòmetres, entre l'anada i la tornada, aquests tretze homes que es van embarcar divendres en una penitència silenciosa poden descansar, per fi, al seu municipi d'origen.
Són dotze pelegrins i un guia, acompanyats per tres cantors, el capellà, el representant de l'Ajuntament, els clavaris, el depositari, les promeses i el grup de les càrregues. A l'entrada de les Useres, al cor de la comarca de l'Alcalatén, els esperaven centenars de persones, que els han rebut amb una gran ovació.
Aquest pelegrinatge té una llarga tradició que es remunta al segle XIV. Com cada últim divendres d'abril, la comitiva va eixir en romeria des de les Useres cap al santuari de Sant Joan de Penyagolosa per a demanar aigua, pau i salut. El ritual està declarat bé d'interés cultural immaterial des del 2016.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
17.06.2025 | Laura Sánchez, CEEI València
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles