Part de la Comunitat Valenciana, en avís taronja pel pas de la DANA
De moment no s'han registrat incidents greus, tot i que Emergències ha rebut més de 200 telefonades.
La gota freda o DANA (depressió aïllada en altura) ja ha arribat a la Comunitat Valenciana, on el Centre d'Emergències manté la situació de premergència activada per fortes pluges i tempestes a les comarques del centre i del sud. L'Agència Estatal de Meteorologia havia establit l'avís taronja a pràcticament tot el territori en les primeres hores del matí, però passades les 10:00 l'ha rebaixat a groc a les comarques de l'interior. A bona part del litoral valencià es manté l'avís taronja, mentre que al litoral nord i l'interior de Castelló es queda en groc.
De moment no hi ha constància d'incidències greus, tot i que fins a les 6:25 hores el 112 ha rebut més de 200 telefonades i s'han atés 139 incidents de poca gravetat. Segons les últimes dades de l'Aemet, durant la matinada s'han superat els 40 litres per metre quadrat en punts de la Plana Baixa, com ara Onda (47,6), o de l'Alcalatén, com Llucena (46,2). A la comarca dels Serrans, al municipi d'Andilla han arribat a 49,8 litres per metre quadrat, i 47,4 a Pedralba. A Llíria, al Camp de Túria, s'han registrat 42 litres per metre quadrat. Les ratxes de vent més fortes han sigut a Llíria i Bétera, amb 68 i 65 quilòmetres per hora respectivament
Mentrestant, bona part dels habitants de la Marina Alta han pogut contemplar durant la nit una espectacular i atronadora tempesta carregada de trons i llamps, tot i que sense conseqüències.
La pluja es dirigeix al mar Mediterrani
“Hem tingut una nit prou tranquil·la i, al llarg del dia, la pluja anirà dirigint-se cap al mar Mediterrani”, ha explicat en Les notícies del matí Josep Maria Àngel, director general de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències. Àngel ha donat algunes pinzellades d’aquesta matinada i ha indicat que a la zona de Morella i dels Ports s’han registrat vora 40 litres per metre quadrat, i a la Serrania entre 30 i 40. A banda de cridar al 112, en cas de presenciar qualsevol incident, el responsable d’Emergències ha recomanat evitar carreteres secundàries i barrancs, així com deixar la pràctica esportiva en exterior per al cap de setmana.
L'Ajuntament de València tanca els parcs municipals pel temporal
L'Ajuntament de València mantindrà tancats tots els parcs municipals mentre persistisca l'episodi de gota freda provocat pel pas de la DANA, que preveu tempestes i ratxes fortes de vent per a aquest dimarts. Així mateix, el consistori recomana a la ciutadania que evite passejar per les zones amb arbres dels jardins i que circule amb precaució per les voreres amb arbratge.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Quan l’artista planta la comissió i no el monument
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Vota per la millor falla infantil d’À Punt – Falles 2026
Més vist
Més escoltat
-
16.03.2026 | 90 minuts
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
16.03.2026 | Les notícies del matí
-
15.03.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
15.03.2026 | Les notícies de migdia cap de setmana