Directes
Ara en la televisió
A LA SACA
Pròximes emissions
22:45
TERRA DE FESTES
23:00
90 MINUTS
Notícies

El Pakistan anuncia un acord definitiu de pau entre l'Iran i els Estats Units i apunta a una signatura imminent a Europa

Islamabad afirma que el text ja està tancat i consensuat, mentre les dos parts i mediadors internacionals avancen cap a un possible acord històric este cap de setmana

El primer ministre pakistanés Shehbaz Sharif / Tingshu Wang (Reuters)

El primer ministre del Pakistan, Shehbaz Sharif, ha anunciat este divendres que s’ha aconseguit un “text definitiu i consensuat” per a un acord de pau entre l’Iran i els Estats Units, en el marc de les negociacions que Islamabad afirma estar facilitant entre les dos parts.

En un missatge publicat en la xarxa social X, Sharif ha assegurat que “podem confirmar que s’ha aconseguit un text definitiu i consensuat de l’acord de pau i que el Pakistan està col·laborant estretament amb les dos parts per a concretar els pròxims passos”, i ha afegit que “la pau mai no ha estat tan a prop com ara”.

L’anunci ha arribat poc després que el ministre d'Afers Estrangers iranià, Abbas Araghchi, apuntara també en X a un “memoràndum d’entesa” amb els Estats Units, els detalls del qual es faran públics, segons ha dit, “en el moment oportú”.

Per la seua banda, el vicepresident dels Estats Units, JD Vance, ha assegurat que la firma de l’acord podria tindre lloc este cap de setmana a Europa i ha destacat que els termes de l’entesa “tenen el potencial de transformar la regió i conduir a una pau duradora”.

El Pakistan, que s’ha posicionat com a mediador clau en el conflicte entre Teheran i Washington, ja va facilitar un alto el foc entre les dos parts a principis d’abril, després de l’escalada de tensions a l’Orient Mitjà el passat 28 de febrer.

També et pot interessar