El Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista es convocarà al setembre
La reunió servirà per a ratificar el grau de compliment de les 293 mesures que inclou l'acord.
La comissió de seguiment del Pacte Valenciá contra la Violència de Gènere i Masclista ha decidit convocar-lo al setembre, quan es compleix el segon anys de l'acord. Aquesta pròxima reunió té com a objectiu revisar el grau de compliment de les 293 mesures contra la violència masclista que inclou el pacte, que han subscrit 63 administracions, institucions i entitats socials.
La decisió l'ha comunicada el secretari autonòmic d'Igualtat i Diversitat, Alberto Ibáñez, durant una reunió de la comissió de seguiment, que ha estat marcada pel recent assassinat masclista d'una dona a Elx (Baix Vinalopó) i la brutal agressió d'un home a la parella al Perellonet (València).
El 76% del pacte s'ha complit
Ibáñez ha recordat que s'han executat o s'han posat en marxa el 76% de les mesures del pla, i s'ha mostrat optimista respecte d'augmentar el compliment en el pròxim any. "Hi ha un gran consens, i el que cal fer és continuar amb aquesta unitat d'acció, en favor d'una societat igualitària i justa", ha comunicat el secretari autonòmic, que ha fet una advertència als posicionaments fora del pacte per a traure rèdit electoral, en una velada referència a Vox.
El Pacte Valenciá contra la Violència de Gènere i Masclista s'ha enriquit enguany amb noves mesures, com l'equiparació de les ajudes a les víctimes de la violència de gènere amb les del terrorisme, que ha multiplicat el suport econòmic de 6.000 a 75.000 euros, i ha prioritzat el cobrament a benefici dels fills i filles orfes. Igualment, aquest 2019 s'han millorat les ajudes d'emergència per a les dones víctimes de violència masclista.
Més llegit
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Naix Musacc, plataforma de músics professionals per a impulsar la música valenciana
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
La Generalitat destinarà un nou paquet d'ajudes, de 35 milions, per a les famílies afectades per la dana
-
Quatre dies més de calor