El Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista es convocarà al setembre
La reunió servirà per a ratificar el grau de compliment de les 293 mesures que inclou l'acord.
La comissió de seguiment del Pacte Valenciá contra la Violència de Gènere i Masclista ha decidit convocar-lo al setembre, quan es compleix el segon anys de l'acord. Aquesta pròxima reunió té com a objectiu revisar el grau de compliment de les 293 mesures contra la violència masclista que inclou el pacte, que han subscrit 63 administracions, institucions i entitats socials.
La decisió l'ha comunicada el secretari autonòmic d'Igualtat i Diversitat, Alberto Ibáñez, durant una reunió de la comissió de seguiment, que ha estat marcada pel recent assassinat masclista d'una dona a Elx (Baix Vinalopó) i la brutal agressió d'un home a la parella al Perellonet (València).
El 76% del pacte s'ha complit
Ibáñez ha recordat que s'han executat o s'han posat en marxa el 76% de les mesures del pla, i s'ha mostrat optimista respecte d'augmentar el compliment en el pròxim any. "Hi ha un gran consens, i el que cal fer és continuar amb aquesta unitat d'acció, en favor d'una societat igualitària i justa", ha comunicat el secretari autonòmic, que ha fet una advertència als posicionaments fora del pacte per a traure rèdit electoral, en una velada referència a Vox.
El Pacte Valenciá contra la Violència de Gènere i Masclista s'ha enriquit enguany amb noves mesures, com l'equiparació de les ajudes a les víctimes de la violència de gènere amb les del terrorisme, que ha multiplicat el suport econòmic de 6.000 a 75.000 euros, i ha prioritzat el cobrament a benefici dels fills i filles orfes. Igualment, aquest 2019 s'han millorat les ajudes d'emergència per a les dones víctimes de violència masclista.
Més llegit
-
La neu enfarina els Ports i l'Alt Maestrat: actiu l'avís groc per gruixos de 8 centímetres
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Un potent raig de llum enlluerna un pilot d’avió que sobrevolava el Campello
-
Nadal gris i fred
-
Sorprenen a San Isidro un home amb sis quilos de marihuana quan anaven a detindre'l per una agressió
-
Suport del PP i el PSOE al discurs del rei, que critiquen els partits a l'esquerra i els nacionalistes