Les oliveres del Maestrat s’uneixen al Catàleg d’Arbres Monumentals de la Comunitat Valenciana
El catàleg de 2019 inclou 2.187 exemplars, 686 més que en la llista de 2016.
La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha publicat l’actualització del Catàleg d’Arbres Monumentals i Singulars de la Comunitat Valenciana, i en el qual s’han inclòs les oliveres del Maestrat, a les comarques del nord.
La versió que s’acaba de publicar és ja la tercera després de les actualitzacions publicades als anys 2013 i 2016. El catàleg de 2019 inclou 2.187 exemplars d’arbres monumentals o conjunts arboris, 686 més que en el llistat de 2016, un 45 per cent més, segons ha informat la Generalitat. Les 254 oliveres de les comarques del Maestrat suposen el 32% de les novetats en el catàleg.
Al 2018, la FAO va declarar com a sistema important del patrimoni agrícola mundial (Sipam) les oliveres mil·lenàries del territori del Sénia, format per 15 municipis de les comarques del nord, nou de Tarragona i tres de Terol.
La llei declara protegits genèricament els exemplars de qualsevol espècie arbòria que superen els 350 anys, els 30 metres d’alçària, els 6 metres de perímetre del tronc o els 25 metres de diàmetre major de la copa.
Més llegit
-
Un home de 39 anys mor mentre es banyava a la platja de Puçol
-
Troben un home mort en una hamaca a la platja de la Vila Joiosa sense signes de violència
-
Els pediatres alerten del risc d’un dispositiu per a evitar les ennuegades
-
Detenen tres hòmens per intentar robar en una sucursal bancària de Benifaió fent un butró en una casa abandonada
-
La Policia d'Elx precinta més de 7.500 botelles de begudes alcohòliques en establiments que les venien a menors
-
Quatre xefs sudamericans, un asiàtic i sis europeus aspiren al títol de millor cuiner del World Paella Day