El núvol del volcà de La Palma arribarà a la Comunitat Valenciana: és perillós?
Experts asseguren que el diòxid de sofre que està emetent el volcà tindrà repercussions molt baixes en la qualitat de l’aire
L'erupció volcànica a l'illa canària de La Palma està emetent una elevada quantitat de diòxid de sofre a l'atmosfera, que arribarà a la Comunitat Valenciana en les pròximes hores, tal com es pot veure des del sistema d'observació terrestre europeu Copernicus. Fins i tot divendres cobrirà bona part de la península Ibèrica, quasi tot el Marroc i Tunísia i les costes mediterrànies de França, Itàlia, Algèria i Líbia, segons preveu aquest observatori.
A pesar de la preocupació que ha generat l’arribada d’aquest núvol procedent del volcà, els experts de Copernicus han avançat que el diòxid de sofre (SO2) alliberat per l'erupció tindrà repercussions molt reduïdes sobre les condicions meteorològiques i la qualitat de l'aire en la superfície, ja que la majoria de l'SO2 emés es troba en capes molt superiors de l'atmosfera.
Així ho confirma el meteoròleg d’À Punt Lluís Obiols, que explica que els vents, de component sud, estan en capes molt altes i no afectaran la qualitat de l’aire que respirem. D’aquesta manera, el diòxid de sofre es diluirà i es dispersarà abans d’arribar a la Península, ja que es troben molt lluny de la seua font de generació, com és el volcà.
En concret, serà divendres quan el núvol estarà més prop de la costa atlàntica marroquina, la costa mediterrània espanyola, el sud de Sardenya, el nord de Sicília i la costa tunisiana. En menor quantitat, també destacarà la presència d'aquesta substància en la meitat est d'Espanya (incloses ciutats més llunyanes com Valladolid), el sud de França, la costa oest italiana, l'illa francesa de Còrsega i tota la costa mediterrània africana, a més d'àmplies extensions de terreny a l'interior del Marroc, Algèria, Tunísia i Líbia.
El Servei de Vigilància Atmosfèrica de Copernicus (CAMS) va detectar per primera vegada SO2 a l’illa procedent de l'erupció dilluns passat, 20 de setembre, mitjançant observacions satel·litàries.
Més llegit
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
-
L’FP valenciana tindrà dènou cicles formatius nous el curs 2026-2027 i més semipresencialitat
-
El BigSound es trasllada a Torrent arran de la sentència que limita l’acústica dels concerts a Les Arts
-
Tres dels dotze fugitius britànics més buscats tenen vincles amb Alacant