Nous incidents i enfrontaments entre grups radicals al centre de Barcelona
Aquest dijous han coincidit una concentració de radicals d'extrema dreta i una altra antifeixista als carrers de la ciutat.
Quart dia de protestes a Catalunya contra la sentència del procés independentista. Aquesta vesprada han coincidit una concentració d'extrema dreta i una altra antifeixista als carrers de Barcelona.
Diversos milers de manifestants independentistes s'han concentrat aquest dijous als jardinets de Gràcia, a Barcelona, convocats pels Comités de Defensa de la República. La concentració, d'ambient festiu, ha volgut emular les Olimpíades Populars de 1936 i ha sigut desconvocada hores després.
La manifestació ha trancorregut de manera relativament pacífica, però al final de la jornada grups violents han cremat contenidors i han fet barricades en els carrers del centre de Barcelona. El Mossos han carregat per a evitar enfrontaments entre els dos grups.
Els agents han intentat dispersar centenars d’antifeixistes al centre de la ciutat, alguns dels quals han cremat fogueres i han llançat objectes. Un furgó dels Mossos ha intentat desplaçar una barricada que s’estava intentant formar.
En un altre punt de la ciutat, un centenar de persones s'han congregat després d'una crida de grups d'extrema dreta. Després han baixat cap al centre de la ciutat fins que en un carrer paral·lel a la manifestació dels CDR, els agents han tractat d’allunyar centenars d’ultres de signe contrari per a que no s’enfronten entre ells. S'han produït algunes càrregues.
Torra diu que el Rei li ha contestat a la seua petició sobre una reunióEl president de la Generalitat, Quim Torra, ha afirmat en una entrevista a TV3 que el rei Felip VI li ha respost a la carta que li va enviar sol·licitant-li una reunió i ha assenyalat que en la mateixa el monarca li explica que ha reexpedit aquesta missiva al president del govern espanyol, Pedro Sánchez.Preguntat pels contactes amb el cap de l'executiu espanyol, ha respost que no ha parlat amb ell des que es va conéixer la sentència, que té el seu número de telèfon i que s'han enviat missatges quan ha ocorregut una cosa excepcional, però no amb la decisió judicial. "Qui m'ha de manar un 'whatsapp' és ell dient que lamenta molt la sentència", ha sentenciat.
que el Rei li ha contestat a la seua petició sobre una reunió
Més llegit
-
Dos bombers forestals ferits i un càmping desallotjat per l'incendi de Tuéjar
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
L'últim debat de l'estat de la Comunitat Valenciana de la legislatura serà el 28 i 30 de setembre
-
El juí a l'excúpula de Bancaixa per un forat de 750 milions per inversions a Mèxic comença amb la conformitat de diversos acusats
-
El cap de la unitat de bombers de Buñol que mesurava el Poio: "Ens va estranyar que ens retiraren"
-
Emergències activa l'alerta taronja per a este dimecres per pluges de fins a 80 litres en dos hores a València