Directes
Ara en la televisió
CHOQUE MORTAL
Ara en la ràdio
AÇÒ NO HO SABIES T.2 (reemissió)

El fem, nou producte de luxe de les grans marques de moda

Una borsa d'escombraries, unes sabates trencades o roba que tiraríem al fem ix al mercat a preus desorbitats

El luxe busca el fem en el món de la moda / À Punt NTC

El luxe ha trobat un potent reclam en l'estètica de la roba usada, desgastada o, fins i tot, esgarrada. Parlem de tendències com el Trash chic o Homeless chic, que senzillament consisteix en sabatilles, pantalons o, fins i tot, una bossa de mà, que imita tot allò que tiraríem al fem, però a preus que fan vertigen.

La moda del carrer no desfila a les passarel·les, però sorprén que la roba que tiraríem al fem, com unes sabatilles desgastades i esgarrades, siguen tendència de grans firmes. Models que poden arribar a costar més de 1.400 euros.

Pepa Bueno, directora de l'Associació de Creadors de Moda d'Espanya (ACME), ha explicat que "el valor de les coses que utilitzem i vivim ha sigut sempre propi de les classes altes i aquesta és una altra manera de portar-lo al carrer". Una manera de provocar, assegura Bueno, que pretén cridar l’atenció de la gent.

Elena Giménez, coordinadora de disseny de moda al centre Barreira A+D, ha assegurat que no es tracta ni tan sols de "vincular-ho a cap tendència del moment, com podria semblar si pensem en la roba desgastada dels anys 90", sinó que més prompte "s’ha portat aquest concepte a un nou nivell".

Aquesta nova moda, disruptiva i trencadora, no té límits. És el cas de la col·lecció d’hivern de Balenciaga, que ofereix una bossa de fem exclusiva, de vora 1.800 euros, i que farà competència als vaquers esgarrats, que tampoc passen de moda.

També et pot interessar

Veure totes les activitats