La “notable” millora en proves PCR, clau en el pas de la Comunitat Valenciana a la fase 2
L’informe del Ministeri de Sanitat situa en un 87% els sospitosos testats i en menys de l’1% els positius.
El pas de la Comunitat Valenciana a la fase 2 va estar avalat per la millora en el diagnòstic de la majoria de casos sospitosos i el “notable esforç realitzat”. Així consta en l'informe sobre el canvi de fase de les comunitats autònomes que ha fet públic el Ministeri de Sanitat i que disposa de dades fins al 26 de maig.
El text indica que s'havien detectat 8.315 casos sospitosos, un 87% dels quals els havien testat amb proves PCR. El percentatge de resultats positius va ser inferior a l’1%, cosa que situa el nivell de sospita de la malaltia en cotes “òptimes”.
La capacitat de fer proves diagnòstiques mitjançant PCR era en aquell moment de 7.828 proves diàries i ampliable a quasi 3.000 mes.
El Ministeri de Sanitat reconeix la millora de la situació epidemiològica i una tendència favorable a la transmissió del virus. De l’11 al 24 de maig la taxa d’incidència va ser del 6,16 por 100.000 habitants.
Si es té en compte la data d'inici de símptomes, la taxa d'incidència és de l'1,08 per 100.000. En el mateix període hi va haver 63 nous ingressos per Covid-19 als hospitals valencians, 14 d'aquests a l'UCI.
Així mateix indica que la pressió assistencial és inferior a la mitjana espanyola, amb una ocupació de llits de crítics del 7,32% i d’hospitalització d'aguts de 2,28%. Les mitjanes estatals en aquell moment eren de 8,2% i 4,3%, respectivament.
Propostes de millora
El Ministeri de Sanitat proposa un seguiment estret de Ia situació epidemiològica per a valorar de manera contínua l'impacte de la desescalada i assegurar la realització de proves de diagnòstic per PCR al cent per cent dels casos sospitosos en un termini de 24 a 48 hores.
El departament que dirigeix Salvador Illa alerta que cal parar atenció especial en els departaments de Castelló i la Plana, en els de la ciutat de València i àrea metropolitana i en els departaments de Ia conurbació Alacant-Elx.
Per territoris, encara que no es disposa d'un període de vigilància ampli, es proposa la millora dels indicadors de control de les fonts d'infecció, especialment a les províncies d'Alacant i Castelló, que és on s'observen unes xifres de temps majors del que seria desitjable. No obstant això, es necessita un període de vigilància major per a poder extraure conclusions més sòlides.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana