Només el 10% de les persones que pateixen una parada cardiorespiratoria sobreviuen
En el Dia Europeu de la Parada Cardiorespiratòria, els professionals sanitaris recorden que només quatre de cada deu persones sabrien com actuar davant aquesta situació
Els hospitals espanyols atenen 17.000 casos de parades respiratòries a l’any, que es produeixen fora dels centres de salut. Amb motiu del Dia Europeu de la Parada Cardiorespiratòria, aquest dissabte els professionals sanitaris recorden que només quatre de cada deu persones sabrien com actuar davant aquesta situació i demanen que les tècniques de reanimació cardiopulmonar formen part del currículum escolar.
Josep Melero, metge de cardiologia de l’Hospital General de València, ha explicat en À Punt Notícies que l’atenció en els primers minuts és determinant per a salvar un pacient, ja que només un 10% de les persones que pateixen una parada cardiorespiratoria sobreviuen. Per a Melero, el principal problema és que la societat no té les ferramentes ni l’aprenentatge sobre com reaccionar els primers minuts.
Davant una situació com aquesta, el personal sanitari aconsella seguir tres pasos: primer, protegir la zona per assegurar que no hi ha perill al voltant de la persona que ha patit la parada respiratòria i per a qui l'ha de socórrer. En segon lloc, s’ha de comprovar si està conscient, respira i té pols. Finalment, s’ha de telefonar a emergències, l'1 1 2, i se li practica la reanimació cardiopulmonar fins que arriben els sanitaris o la persona recupere la consciència.
Normalment es recomana cantar la cançó de la "Macarena", ja que és el ritme que permet prémer el pit de la víctima a una velocitat adequada per salvar la seua vida.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Alerta taronja per pluges i tempestes molt fortes a Castelló i València
-
València tanca parcs i cementeris i suspén el Certamen de Bandes per l'alerta de pluja
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'UME es desplega a la Ribera Alta de l’Ebre (Saragossa) per alerta roja de pluges torrencials
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol