El naufragi més mortífer de 2020: 140 persones perden la vida a bord d’una pastera rumb a les Canàries
Les forces de seguretat senegaleses i espanyoles van arribar a rescatar 59 nàufrags.
Almenys 140 persones han perdut la vida ofegades després que una embarcació que transportava vora 200 persones migrants s'haja afonat enfront de la costa senegalesa. Així ho ha anunciat l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM), que apunta que és el naufragi més mortífer registrat de 2020.
Les forces de seguretat senegaleses i espanyoles, i els pescadors que es trobaven a prop, han arribat a rescatar 59 persones i han recuperat les restes de 20 més.
L'OIM ha manifestat que està “profundament entristida” per aquesta tragèdia, que té lloc després de quatre naufragis registrats al Mediterrani central la setmana passada i un altre al canal de la Mànega.
“Fem una crida a la unitat entre els governs i la comunitat internacional per a desmantellar les xarxes de tràfic i contraban que s'aprofiten de la joventut desesperada”, ha dit Bakary Doumbia, cap de missió de l’OIM al Senegal. “És important que advoquem per canals legals millorats per a soscavar el model comercial dels traficants i previndre la pèrdua de vides”, ha afegit.
El nombre d'eixides des d'Àfrica Occidental fins a les Canàries ha augmentat significativament les últimes setmanes. Només al setembre, 14 embarcacions que transportaven 663 persones migrants van partir del Senegal cap a les Illes Canàries. D'aquestes eixides, el 26% han experimentat un incident o un naufragi.
Més llegit
-
Sánchez enfronta la crisi al PSOE per la corrupció "amb el cor tocat" mentre Francisco Salazar s'aparta de la cúpula per denúncies d'assetjament
-
Catalá, Barcala, Fabra i Pérez Llorca, elegits vocals del Comité Executiu Nacional del PP
-
Mercavalència recupera la III Entrada de la Clòtxina al Mercat del Cabanyal
-
Mor ofegat un home de 77 anys quan es banyava en una platja de Cullera
-
Retencions en carreteres de València i Alacant este dissabte per accidents menors
-
Fanzara es convertix en un llenç a l'aire lliure amb el MIAU, el Museu Inacabat d'Art Urbà