Naix a València la primera associació contra el dolor infantil
Dolor.in vol ajudar a corregir a Espanya el buit assistencial en el diagnòstic i tractament del dolor en menors.
Un grup multisciplinari d’experts en pediatria que exerceixen en centres públics i privats de València presenta aquest dijous Dolor.in, la primera associació contra el dolor infantil.
L’organització naix amb l’objectiu d’ajudar a pal·liar a Espanya el dolor agut i crònic en els xiquets, pel buit assistencial que asseguren que es produeix per a tractar-lo i diagnosticar-lo.
Des de Dolor.in s’ha creat una guia d’actuació per a professionals i un taller de benestar infantil, en què s’han aplicat els resultats de les investigacions en dolor infantil d’alguns dels seus associats, com la infermera pediàtrica María Jesús Vidorreta, de l’Hospital General.
El dolor infantil “ha sigut el gran oblidat de la sanitat, malgrat que hi ha els mitjans necessaris per a millorar-lo, perquè amb freqüència no es reconeix, s’ignora i fins i tot es nega”, explica en un comunicat l’anestesista de la clínica Quirón i membre de l’associació Tania Garcia.
Els facultatius de Dolor.in apunten que els problemes amb el dolor infantil comencen en el diagnòstic mateix, per la dificultat d’identificar i dimensionar el malestar dels pacients pediàtrics, i continua en el tractament, a causa de la manca d’una línia farmacològica específica per als menuts.
Els experts d’aquesta plataforma alerten que l’absència d’unitats específiques i de professionals convenientment formats condemna sovint els menors a una ronda interminable de visites a especialistes sense garanties de solució.
Un estudi recent dirigit per la farmacèutic de l’Hospital General Ana Mínguez entre vora 800 pacients valencians d’entre els 6 i 16 anys ha revelat que el 20% conviu amb alguns tipus de dolor crònic, i que el 34% manca de tractament per a mitigar-lo, segons dades facilitades per l’associació.
Més llegit
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Vols cancel·lats i retardats als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert